Monday, October 17, 2005

Kraj sezone 2005.

Dakle - gotovo je. Završena je ovogodišnja sezona formule 1, sporta za koji živim i čiju svaki trening i trku obavezno moram da gledam. Tako je bilo još od sredine 1993. godine kada sam se prosto zaljubio u ovaj sport, navijavši za tadašnjeg heroja Ayrton Senna-u. Od 1994, tragične Senine smrti, navijao sam za mog idola u vožnji - džentlmena, Damon Hill-a. Od Hill-ovog prelaska 1997. godine u slabašni TWR Arrows, po prvi put sam promenio tim za koji navijam ali sam se brzo vratio korenima, Williams-u, i Juan Pablo Montoyi. Ove sezone, nakon odlaska oba vozača, Montoye i Ralf Schumachera, ostao sam uz ovaj tim - for better and for worse. Ne podnosim ljude koji plove kako vetar duva, koji iz sezone u sezonu navijaju za drugi tim i drugog vozača, koji su trenutno u formi. Ostaću i sledeće sezone uz Williams, iako BMW nažalost odlazi i osniva sopstveni tim.

Sezona nije bila nimalo laka. Bili je tu i uspona i padova i osvojenih podijuma i odustajanja, sudara... Ali BMW Williams F1, tim za koji navijam dao je sve od sebe i osvojio peto mesto u šampionatu. Pored isuviše jakih Renault-a i McLaren Mercedesa, možda slabašnih ali konstantnih Ferrari-a i ojačanih Toyota, nije se moglo bolje. Ustvari možda se i moglo bolje, ali fortuna je ponekada bezrazložno okretala leđa. Ipak, zadovoljan sam. Vozači kao što su Mark Webber, Nick Heifeld (prelazi u BMW) i Antonio Pizzonia su ipak mladi i nedovoljno iskusni za pobede ili pak osvajanje šampionskih titula. Ipak, doći će njihovo vreme. A uveren sam da Williams čak i sa Cosworth-om koji će ga pokretati sledeće godine ima šanse za pobede. Isto kao i ponekada ove godine.

Kraj ove sezone obeležiće i praktičan nestanak legendarnih timova kao što je Sauber, Jordan i legendarni i najstariji Minardi. Izgleda da je trend da veliki proizvođači i kompanije kupuju male timove, koji se polako gase. Jedan Sauber koji je odgajio championship-winning kalibar kakav je Kimi Raikkonen, Jordan koji je izgnezdio oba Schumachera, uzeo u naručje Hilla iz TWR-a, Minardi u kojem je započeo novi šampion Alonso... Tri nova tima. Skeptik sam malo, možda ali nekako mislim da sledeća sezona neće imati onaj šmek kao ova...

Videćemo uostalom. Već jedva čekam mart 2006...

No comments:

Post a Comment