Thursday, October 20, 2005

The long awaited and much hated computer maintenance: Work version

Oh Bože... Ponekada se zapitam da li sam zaista toliko lenj i toliko neredovan u pitanju održavanja svojih računara, pa čak i sebe kritikujem u vezi toga. Kada mogu sobu da spremim, kola da operem, obrišem, ispoliram, telefon kompletno bakcupujem... pa valjda mogu jednom mesečno da sredim računar kod kuće. Ili pak na poslu, gde je situacija još gora.

Uh... U firmi sam 'poznat' po tome što moj Windows traje i više od godinu dana bez reinstalacije. Ne zato što ga redovno održavam ili što vodim računa o tome da se komp ne zarazi virusima, glupavim i sumnjivim software-om ili pak spyware-om, već zato što imam čelične živce. U stanju sam da trpim izuzetnu sporinu računara iako totalno suprotno, zahtvam da dotična mašina konstantno bude ekstremno brza i prati svaki moj pomeraj prstom po mišu i tastaturi. E, pa ne može se tako kada ne održavaš Gorane, ne može se!

Evo, danas mi je pukao film i morao sam da sredim računar na poslu. Prinuđen od strane moje psihe i savesti. Jeb'ga. Na slici vidite šta se sve radi. Ili šta se sve uradilo pa čeka restart kompjutera :)

  • Automatic updates odradio svoj posao i hoće restart
  • Kaspersky je odradio svoj update pa i on hoće restart (mrtva trka)
  • DiskKeeper defragmetira C drive od 20Gb i Boga mi, ima da se pomuči. Čekaju ga još D i E.
  • Total Commander mrda gomilu fajlova sa D na E i obrnuto - u jednom smeru oko 35Gb a u drugom oko 5Gb.
  • I sve to Kaspersky pomno prati i skenira, ne daj Bože da skenira ceo računar, ne bih u ovom momentu ni pisao članak o tome. Jadni kursor se ne bi ni mrdnuo, užas.

Sličnu situaciju sam imao kod kuće, gde sam zaista kuburio sam prostorom. Na poslu imam 3 drajva od po 25, 40 i 100Gb, tako da sam se razbaškario. A kod kuće? Huh, bedna 3 drajva koja sve ukupno imaju 60Gb. A skeniranje, detaljna defragmentacija i tome slično, tek me čeka. Makar sam backupovao dosta programa i raznih koještarija na 3 DVD-a, pa imam dovoljno prostora za DiskKeeper.

Videćemo. Anyway, nimalo lak posao. O tome kada to budem radio, javiću vam rezultate :)

No comments:

Post a Comment