Friday, February 17, 2006

Williams Cosworth FW28

27. januara tekuće godine, Formula 1 tim WilliamsF1 lansirao je najnoviji bolid za 2006. godinu. Pa, vreme je da sam se malo setio i da obratim pažnju na ovu stvar koja je za mene druga najbitnija stvar u životu. Zaboravite fudbal, Formula 1 je zakon. Elem, da se vratim na temu i pogledamo rezultate testiranja pre prve trke u Bahreinu.

Prva i najbitnija stvar je bila kako će Williams FW28 izgledati nakon razkida sa BMW-om. U toku zime, prilikom testiranja a pre lansiranja novog bolida tim je koristio takozvanu "interim livery", odnosno od milošte nazvana "privremeni izgled" bolida. Meni se u prvom momentu nije previše dopao. Ali, posle dan-dva, jednostavno sam se zaljubio. Prelepa tamno plava boja koja zajedno sa oznakama na nosu bolida, sa strane nosa bolida vuče korene još iz vremena osnivanja WilliamsF1 tima, prosto je očaravala. I čak nije se previše razlikovala od prethodnog bolida, koliko god to čudno zvučalo (obzirom da je FW27 imao tri boje - belu, srebrnu i dotičnu tamno plavu).

Nakon lansiranja novog bolida, bio sam pomalo razočaran. Jednostavno, činilo mi se da je novi Williams Cosworth FW28 pomalo izgubio na toj harizmatičnosti koju je imao u pre-launch testing periodu. Takođe, neuporedivo je bio lošijeg izgleda u odnosu na Williams BMW FW27, od prethodne sezone, koji je plenio svojim linijama i bojama.

Ono što mi je najviše zapalo za oko jeste velika bela površina sa strana bolida, odnosno na usisnicima vazduha za hlađenje motora. Prazna. Bez reklama. Kao da tim gubi na novcu, kao da je izgubio glavnog sponzora. Naravno, i jeste izgubio, nema više HP-a, ali opet... Kao da niko ne želi da se nađe na tom mestu. Allianz, RBS, Budweiser, Petrobras, FedEx, kao i Tata... Svi su tu, svi su prisutni, dakle ima sponzora. Ali, taj prazan deo sa strane deluje zaista bezlično. Dobro, možda se neko pojavi u međuvremenu.

Ali, ok. Ruku na srce. Jako su me obradovali rezultati testiranja. Krajem prošle godine, nisam očekivao preterano dobre rezultate, obzirom da su u pitanji sasvim novi motori, uzgred još i plaćeni, odnosno da WilliamsF1 tim nema partnera koji proizvodi motore. Prethodnih sezona to nikako nije bio slučaj. Od kada pratim Formulu 1 (od 1993 - što će reći 13 godina), ne sećam se da je WilliamsF1 imao plaćene motore. Bili su partneri sa Hondom, Renaultom, Supertecom, zatim ovim poslednjim - BMWom. Dakle, nisu plaćali motore. Sada moraju i to Cosworth-ove motore. Plašio sam se jako toga iz razloga što su pokretali Minardi prošle sezone, a svi znamo kako je Minardi prošao. Ali, daće Bog da nisam u pravu. I nadam se da je već dao prve predznake u vidu rezultata testova pre početka sezone. FW28 je uglavnom bio u sredinama tabela, ali se pri kraju testiranja redovno (mislim da je četiri puta) bio na prvom mestu, koji su osvajali ili Mark Webber ili Nico Rosperg. Takođe bih napomenuo da sam u F1 Racing-u pročitao da se u boksu Williams-a sada oseća prava britanska atmosfera, da je ceo tim opušten i da naporno radi.

Dakle, kako su i sami u Coswotrh-u rekli - oprezno optimistično. Tačno tako bi se moglo opisati moje mišljenje o tome kako bi FW28 mogao da prođe u novoj sezoni Formule 1. Videćemo šta će biti. Još samo da RTS (ili ko već) objavi da prenose trke Formule 1 i sve će biti u redu :)

No comments:

Post a Comment