Monday, March 06, 2006

Večita potraga za srećom

Šta čoveka čini zadovoljnim i srećnim? Nekima je razlog za sreću novac, nekima materijalna svojina, određeni ljudi se zadovolje svojim dostignućima i onim što su u tom trenutku. Neki vole svoj posao i žive za njega, posao ih čini srećnim; dok neki vole sve što ima veze za njih, vole ljude i stvari oko sebe. Takođe, neko traži sreću u svojoj srodnoj duši, u svojoj muzi, kako bi neko rekao.

Retko ko nađe savršen život. Neko, i da ga nađe, ne se zadovoljava time već stalno traga za nečim boljim, naprednijim, ili pak traži dlaku u jajetu pa umesto da zadrži nešto što se savršeno uklapa, traži tome manu pa stoga traži još bolje i bolje. Da li će ga naći, pitanje je vremena, živaca, a i same sreće. Kakva koincidencija... Pitanje je sreće, da li ćeš naći večitu sreću...

Da li je moguće naći sreću u onome što te okružuje? Da li je život konstantna potraga za srećom, zadovoljenjem sopstvenih potreba i interesovanja?

Jesam srećan. Što se nekih stvari tiče, apsolutno sam srećan, presrećan što sam neke stvari uradio i neke ciljeve postigao. U to se mogu ubrojiti stvari i ljudi koji su oko mene. Imam mali broj jako bliskih prijatelja (odnosno, verujem u onu staru - da su prijatelji kao nakit, jedan dragulj vredi više od tone bižuterije), imam svoju rodnu dušu koja će me uvek i u svemu podržati i volim određene stvari koje posedujem, odnosno one me čine srećnim (kao to što imam svoja kola npr. iako nisu nešto specijalno). Srećan sam i što sam takav kakav sam. Zadovoljavam se time, sasvim. Ali druge stvari i situacije koje me okružuju me teraju da i njih polako prebacim u taj koš gde spadaju "uspesi" i stvari koje usrećuju.

Voleo bih da sada mogu da stanem i u jednom momentu kažem - sada sam savršeno srećan. Ne mogu, mada nije to u mom slučaju stvar toga da sam konstantno nezadovoljan. Nikako. To je više razlog da te stvari što pre ostvarim i da dostignem svoju sreću. Da odradim svoje obaveze, da postignem i ostvarim to što želim a još nisam, i da onaj divan osećaj u srcu uvek bude tu.

Sreća je relativna stvar, odnosno više zavisi od ugla gledanja na to. Znam da mogu savršeno biti srećan ako budem imao prijatelje oko sebe, svoju srodnu dušu i svoj život, miran, staložen i jednostavan. Ostatak dolazi sam po sebi.

Večita potraga se stoga može završiti u jednom momentu. Sve ostalo su sitnice.

1 comment:

  1. Na temu ispunjenja, srece, mira i ostalih divnih osecaja:

    http://www.porukamira.org.yu/

    ReplyDelete