Monday, June 12, 2006

Opet banka

Kako sam došao iz "velelepne" Velike Britanije imalo je šta da me dočeka. Pobegao sam od nekih tupavih reklama na BBC-u 2, ITV-u i Channel-u 4 a na RTS-u, B92 i na ostalim kanalima me je dočekalo pregršt reklama koje imaju veze sa svetskim prvenstvom u fudbalu. Na stranu to što su neke nemerljivo glupe sadržine i za raznorazne proizvode koje blage veze nemaju sa dotičnim sportom a opet su upakovane u tu marketinšku oblandu da ih "navijači" (koji ne znaju zašto) gutaju kao bensedin-zavisnik istoimene pilule... I na stranu što je 90% reklama na taj fazon (Molim lepo, pa zar ste očekivalu drugačije? Pa SP u fudbalu je globalni fenomen, igrači su nedohvatljivi, oslikavaju se i prikazuju kao sveci, svi žive za fudbal i sve staje!)... Ali, jedna reklama mi je itekako privukla pažnju. Na koji način? Čitajte dalje...

Sedim za stolom i ručam. Mislim da je bio ponedeljak ili utorak prošle nedelje. I imam pogled na televizor, pod uglom od "svega" 30 stepeni u odnosu na površinu ekrana. I na daljinu od 4 metra. Vidim, solidno, mada je nemoguće gutati supu i koncentrisati se istovremeno na intenzivno praćenje tv programa. To i ne radim, već naprotiv - koncentrišem se intenzivno na ono što je keva spremila za has. I počinje ona. Šljašteća, puna efekata, gomila ljudi, statista... odvlači mi pažnju (pošto ako ne može oko da hvata dve stvari, onda makar su oči fokusirane na hranu a uši na televizijski proigram - da se nešto ne propusti) i koncentrišem se svim čulima na to što auditivno-vizuelno program servira publici...

Gomila ljudi, odevenih u srednjevekovnu borbenu odoru, "turci" i "srbi" koliko se da shvatiti. Gledam od dela kada dve vojske jurišaju jedna na drugu, u slow motion-u i sudaraju se u jednoj tački gde će krv liptati (skoro kao u Braveheart-u). Mozak intenzivno procesira informacije - šljašti, puno ljudi, efekata, mnogo para uloženo u reklamu, mnogo. Jedan jedini zaključak koji je centralni procesor u mom telu mogao da donese bilo je - "Za šta je reklama...? Garant je za neku banku..." Organizam obli hladni znoj od te pomisli, jer koja budala bi pomislila da srednji vek ima veze sa fudbalom? Pa još i sa bankom?! Međutim, grdno se prevarih... grdno...

Lisac, možete ga se setiti iz reklama tipa "kad će plata, kad će plata", ili možda iz još nekih debilnih ranijih reklama za istu CA banku (iliti "Geografska širina" banku) sačekuje me sa porukom koja je bljutava da bljutavija biti ne može. "U srednjem veku u fudbalu, bla bla bla, sada je u fudbalu, bla bla bla, a naš tim ugek igra za vas, bla bla bla". Oh Bože, koliko treba biti DEBILAN da se proguta ova reklama??? Koliko treba biti glup da se pomisli da ovakva reklama može da bude progutana od dovoljnog procenta ljudi da bi se povećao obrt dotične banke? I koliko treba biti primitivan da bi se ovakva reklama smislila, ili još gore odobrila od strane upravnog odbora te banke, ako je uopšte imaju?

Pomislim, valjda je ne furaju na svim kanalima. Valjda? Valjda je ne prikazuju često. Valjda?! Proklet bio, pa gde god da se pokaže džingl "reklame" Kiza (ili Komina, ne pamtim ih po ulozi) će nastradati u onoj njegovoj kravljoj kožuri, kapi sa rogovima ili će vikati "Sestro, sestro" (za šta ne mogu biti tuženi jer je "sestra, sestra" isto, nažalost njihova vrla reklama) dok vojske jure za nekom loptom ili za golom kojeg vuku volovi (?!?!).

Bože, u ime svih Srba spasi nas marketinških agencija.

No comments:

Post a Comment