Tuesday, August 15, 2006

Lada u WTCC šampionatu

VAZ 21103 spremljen za WTCCVest nije nešto ekstra sveža, čak se na Eurosport-ovom sajtu može pročitati detaljnije o ovome još iz novembra 2005. godine (dakle, skoro pa godinu dana), ali nisam mnogo tome posvećivao pažnju sve dok na sajtu FIA WTCC nisam video dokaz - Lada logo i njihov championshiop contender, VAZ 21103. Ovo je nešto izuzetno iznenađujuće, i biće prvi put da se neki azijski proizvođač automobila (naravno izuzev japanskih i eventualno korejskih) takmiči u WTCC-u. Društvo će joj praviti Seat, BMW, Alfa Romeo, Chevrolet i najverovatnije Honda.

Ono što je interesantno, jeste da Lada zaista ima bogatu istoriju u autosportu ali ponajviše u domaćem šampionatu. Doduše, modeli kao što su Niva i Samara (doduše specijalno prerađena sa Porsche-ovim motorom - Samara T3, osvojila je jedan reli) osvajali su sasvim respetabilna mesta na trkama kao što su Pariz-Dakar ili Faraon reli u Africi. Biće vrlo interesantno videti šta će moj omiljeni proizvođač uspeti da uradi na ovom planu. Pratićemo WTCC od sledeće godine, vrlo pomno kao i Formulu 1.

Trenutni podaci za model VAZ 21103
Motor

  • unapređeni VAZ 2110 motor
  • 4 cilindra u redu
  • zapremina 1599 ccm
  • suvi karter
  • ojačano kolenasto vratilo (radilica)
  • kovani aluminijumski klipovi
  • olakšani zamajac
  • direktno ubrizgavanje u dve tačke (multi-point)
  • Motec board kompjuter
  • Sachs kvačilo
Menjač
  • 6 brzina, manuelni
Ogibljenje
  • nezavisno sa stabilizatorima (prednji podesiv)
  • gasni amortizeri
  • Eibach spiralne opruge
Kočnice
  • AP Racing
  • prednji 13" ventilisani diskovi sa četvorostrukim klještima
  • zadnji 10.4" diskovi sa dvostrukim klještima
  • podesivi odnos kočenja prednje / zadnje kočnice
Ostalo
  • ZF servo uređaj
  • točkovi od lake aluminijumske legure
  • pneumatici Michelin 205R17
Evo još nekih slika ovog modela za WTCC






PS. A moj Sputnik dobio je novo ulje u menjaču, radi kao nov, nove paknove za zadnje kočnice, obe sajle ručne kočnice i alternator je očišćen i sada pali kao nov :) A zadao mi je juče toliko muka...

No comments:

Post a Comment