Monday, September 18, 2006

Doviđenja i dobrodošli

Oduševljeni članovi Ferrari tima, slave novu pobedu na domaćem terenu. Ostalima je to za nauk.


Prošli vikend, trka na legendarnom Autodromo-u u prelepoj Monzi filovanoj Tiffosima. Napaljeni navijači Ferrarija zdušno su podržavali svog "lokalnog" heroja u njegovim naporima da osvoji... koju ono beše...? Da, osmu šampionsku titulu svetskog prvaka Formule 1 (jbt, ovo zvuči kao moja buduća titula... dipl. ing. za drumski i gradski saobraćaj i transport...). Trenutno stanje stoga: Alonso 108, Schumacher 106; Ferrari 168, Renault 165. Vrlo napeto.

Ono što je konstantno brujalo prošlog vikenda i ono o čemu se samo pričalo, nikako nije bila borba za šampionsku titulu, već odluka Schumachera o tome da li će nastaviti svoju karijeru kao vozač Ferrarija i u 2007. sezoni. Na kraju vrlo uzbudljive trke koja nije mogla proći gore po Alonso-a a bolje po Schumacher-a, sedmostruki šampion izjavljuje da se bez obzira na ishod ove sezone povlači iz Ferrari-ja kao vozač. Da li će ostati u nekoj drugoj ulozi, videćemo. Pak, Bernie Eclestone je čak izjavio da bi Michael mogao da bude vozač Renault-a. Moguće? Sumnjam.

Master i njegov apprentice. Videćemo kako će se Kimi snaći.


A ko će umesto Schumachera? Ko bi drugi do Kimi Raikkonen-a. Mladi finac sigurno nije srećan izjavama Tiffosi-a kako mu crvena boja ne stoji, ali dolazi u vrhunsko konkurentni tim, sa kolegom koji je pokazao da može i hoće, tako da mu nikako neće biti lako. Pored silnih rokada i promena vozača, sigurni takmaci za šampionat sledeće sezone biće Ferrari i McLaren. Renault sa Fisichellom i Kovaleinenom nije toliko jak kao 2005. i 2006. godine.

Moram reći da mi je ipak drago što Schumacher odlazi. I bolje da ode, dok je nepobediv a ne kada njegova snaga i talenat splasnu pod naletom mladih i brzih vozača, kojih je sve više i više.

A ostale novosti koje su se izdešavale pre ove krucijalne odluke su:

Odlazak Juan Pabla Montoye iz McLaren Mercedes tima i iz Formule 1 uopšte. Biće mi jako žao zbog ovog temperamentnog kolumbijca. Jedini čovek koji je posle Damon Hill-a osvojio moje simpatije, svojim poznatim napadom na Schumachera u Interlagosu, Brazil, kao i svojim agresivnim i njemu svojstvenim stilom vožnje. Da su se nekestvari drugačije izdešavale pre dve godine (lagani raspad BMWWilliams F1 tima, i odlazak obojice vozača - Juana u McLaren i Ralfa u Toyotu), verujem da bi ovaj momak kad-tad ispunio svoj potencijal i postao svetski šampion.

Odlazak Jacques Villeneuve-a iz BMWSauber F1 tima. Lajavi krelac :) Čovek koji je došao iz tadašnjeg Indy Car-a u moćni Rothmans Williams Renault 1996. godine da bi bio partner Damon Hill-u, šampion iz 1997. godine, a posle toga... puf. Ništa. Jednostavno, ništa. B.A.R. Honda koja mu je praktično uništila karijeru, zatim koja godina pauziranja i neke vožnje po Renault-u, Sauberu i na kraju 2/3 sezone u BMWSauber-u. Da bi jednostavno popio štiklu. Direkt u guzicu od dr Maria Thiessen-a. U najnovijem broju časopisa F1Racing otvorio je dušu i rekao sve što mu je na srcu.

I na kraju neki provizionalni grid za sledeću sezonu, izgleda ovako:

Renault
Giancarlo Fisichella
Heikki Kovalainen

Scuderia Ferrari
Kimi Raikkonen
Felipe Massa

McLaren Mercedes
Fernando Alonso
Lewis Hamilton, Pedro De La Rosa ili Gary Paffett

Honda
Jenson Button
Rubens Barrichello

Toyota Panasonic
Ralf Schumacher
Jarno Trulli

BMWSauber F1
Nick Heidfeld
Robert Kubica

Williams Toyota (Lexus?)
Alexandar Wurz
Nico Rosberg

Red Bull (Renault?)
David Coulthart
Mark Webber

Scuderia Toro Rosso
Vitantonio Liuzzi
Scott Speed?

Spyker MF1 (ex Midland)
Tiago Monteiro
Christian Albers?

Super Aguri Honda
Takuma Sato
Sakun Yamamoto

I na kraju, evo kompletnog izveštaja trke u Monzi.

1 comment:

  1. Sta ja znam, meni se oduvek svidjalo kako Finac vozi, bice mi jos draze da ga vidim u crvenom...
    A sto se Sumija tice, bilo bi mi drago da ode u velikom stilu, osvojivsi 8. titulu. Ranije mi se nije dopadao ni kao vozac, ni kao covek, ali nakon nekoliko intervjua u novinama i na televiziji pocinjem da ga uvazavam. Na kraju krajeva, uspelo mu je sve ono sto nikom nije... 247 trka,90 pobeda,68 pole pozicija, ipak je to nesto.
    A sto se Renaulta tice, bice mi lakse da sa manje konkurentnim vozacima manje slusam onu babu Flavia, samo se nesto zali.
    Bilo kako bilo vreme tece, jos 9 dana, 20 sati, 21 munut i 10 sekundi do Sangaja. Jedva cekam!!!

    ReplyDelete