Monday, February 26, 2007

Diplomski rad - part 1

Ima skoro mesec dana kako sam bio kod odabranog profesora i popričao o tome koju bih temu mogao da izaberem za diplomski. Za one koji ne znaju, završavam Saobraćajni fakultet u Beogradu, a ja bih rekao - vreme bi bilo da posle skoro 9 godina završim konačno Saobraćajni fakultet u Beogradu. Drumski smer, okarakterisan od strane kako profesora tako i studenata kao najteži smer na faksu. Doguram do diplomskog napokon, i odlučim se da predložim profesoru jednu temu koja bi mogla da pomogne kako meni da saznam neke nove stvari, tako i vlastima iz Beograda i Pančeva da se povežu bolje i kvalitetnije preko postojećeg puta. O čemu se radi...

Moja osnovna ideja bila je da predložim da se uradi linijska koordinacija na putnom potezu Pančevo-Beograd (i naravno u suprotnom smeru). To je ono što svi normalni ljudi zovu "zeleni talas". Na jednom semaforu uhvatiš zeleno, i onda, držeći se neke inženjerske željene brzine, prolaziš kroz sva ostala semaforisana raskršća na zeleni signal. Trenutno je takva situacija da se dešava da su svi semafori delimično sinhronizovani, ali Bog će znati kako. Ja nisam uspeo da ih pohvatam, verujte mi. A ima ih oko 10...

Elem, posle razgovora, došli smo do zaključka da treba diplomski podeliti na 3 dela. Prvi je iz predmeta Regulisanje saobraćajnih tokova - tema: Upravljanje brzinama i ITS (inteligentni transportni sistemi); drugi iz Teorije saobraćajnog toka - tema: Disperzija brzina u plotunu; i treći i konačni iz Saobraćajnog projektovanja - tema: Projektno rešenje za upravljanje brzinama na potezu Beograd-Pančevo. I naravno kompletna tema glasi - Upravljanje brzinama na saobraćajnicama visokog ranga, primer puta Beograd-Pančevo.

Profesor iz REST-a mije dao neki dokument o novim pravcima u upravljanju brzinama, ali slaba vajda. Jedino što mogu da iskoristim odatle jesu uticaji brzina na razne faktore. O samom upravljanju brzinama, starim i novim metodama, kao i o smislu ITS-a u rešavanju tog problema morao sam juče sam da pretražujem internet dobrih par sati. Sreća moja pa sam uspeo itekako da nađem dobru količinu dokumenata na koje mogu da se pozovem. Ne samo da objašnjavaju o značaju brzina, prekoračenja brzina, uticajima brzina na određene faktore, pa i na saobraćajne nezgode, već se fenomenalno osvrću i na starije metode upravljanja brzinama, kao i na novije metode, odnosno ITS metode, među kojima su ISA i SCS.

Sreća pa je internet uvek pri ruci i korisna alatka za pronalaženje svega i svačega, pa naravno i materijala za prvi od tri dela za diplomski rad. I ja sam se nakanio i počeo da prevodim i da pišem o temi koja mi je data, nadam se da ću do kraja nedelje uspeti da odnesem prvi draft za profesora i da vidimo da li valja, da li treba nešto dopuniti, izmeniti, izbaciti... Da krenemo više i to poslednje poglavlje velikog devetogodišnjeg romana završimo.

2 comments:

  1. e pa srećno sa diplomskim... moj brat ove godine upisao sf, i po bolonji dao 5 od 6 ispita u januaru... ni fakultet nije što je bio :)

    ReplyDelete