Monday, February 12, 2007

Williams Toyota FW29

Nico Rosberg i Alexander Wurz pored novog Williams Toyota FW29


Pre deset dana, finansijski i kadrovski ojačan tim Formule1 - AT&T WilliamsF1 predstavio je svog pulena FW29 za ovogodišnju sezonu. Za razliku od prošlosezonskog automobila koji je, najblaže rečeno, bio katastrofa, u FW29 se polaže puno nade i svakako novca. Što se tiče boja i aplikacija, deluje kao da se Williams vraća korenima iz doba saradnje sa BMW-om. Tamno plava i bela kombinacija koja je jako često krasila automobile ovog tima i dalje je dominantna, ali ono što podseća na automobile koji su proistekli iz saradnje sa BMW-om je raspored linija i boja. Umesto srebrno-sive koristi se kao i prošle godine nebo-plava boja (plavetna), a umesto velikog giganta HP-a, glavni sponzor AT&T je izabrao Lenovo kao brend koij želi da vidi na Williamsovim automobilima.

FW29 na jednom od testova na stazi Jerez u Španiji


Razlika između prošlogodišnjeg i ovogodišnjeg takmaca je očigledna, kako u bojama i aplikacijama, takođe i u celokupnom aerodinamičnom pristupu dizajniranja automobila. FW29 je što je najbitnije dizajniran za potpuno novi motor, umesto V8 Cosworth-a (koji je na svim testiranjima imao fantastične rezultate, ali se pokazao kao izuzetno nepouzdan - da li samo zbog svoje konfiguracije ili u kombinaciji sa šasijom - ne znam) stavljena je dosta pouzdanija V8 Toyota. Posle neverovatnih frustracija sa Cosworth-om i pored očigledne brzine i kvaliteta, tim se fokusirao najpre na kvalitetnije hlađenje motora i svakako ponajviše na aerodinamiku. Ovo drugo je od većeg značaja pošto je FIA uvela zabranu na razvijanje novih motora do 2009. godine, tako da će motori koji su se prošle godine "vrteli" u automobilima vrteti još dve godine.

Skoro svi sponzori su i dalje okupljeni oko WilliamsF1 tima


Od vozača, ostao je samo Nico Rosberg, koji više nije početnik u Formuli1, a umesto Marka Webber-a koji je otišao trbuhom za kruhom u Red Bull, došao je stari test vozač i veliki znanac - Alexander Wurz. Test vozači su Narain Karthikeyan kao i Toyotin pulen Kazuki Nakajima. Od Wurza i Rosberga se ove sezone dosta očekuje, čak je i sam Wurz izjavio kako jedva čeka da se ponovo trka u Formuli1 nakon što je par sezona radio kao test vozač.

Od sponzora, najnoviji je i najveći - AT&T kao i njegov brand Lenovo, ali su tu i dalje RBS, Philips, Petrobras, Accenture, Allianz, Oris, Reuters, Tata, i naravno Puma. Videćemo kako će se ove sezone Williams Toyota FW29 pokazati na stazi. Kao i uvek, dobri rezultati na testiranju ne moraju puno da znače, ali znače nešto. A to je da je FW29 solidno brz. Samo da je dosta pouzdaniji od prošlogodišnjeg, ne mora da konkuriše Renaultu, Ferrariju ili McLarenu - i WilliamsF1 će imati produktivnu godinu.

No comments:

Post a Comment