Tuesday, September 04, 2007

Ambrozija, rinitis i konjuktivitis

Pošto su ovo dve od najvećih alergenskih reakcija organizma na polen ambrozije, pokušaću da vam dam par saveta kako da se branite i kako da držite svoj organizam u koliko toliko normalnom stanju. Naravno, perfektnog stanja bez curenja nosa, kijavice pa i crvenila oka nećete imati do početka jeseni, odnosno do kraja septembra, ali treba dotle izdržati. I naravno, trebate imati kvalitetan život, a ne da psujete i taj (gle čuda!) američki korov i vladu što (gle, opet čuda!) ne radi ništa po pitanju toga.

Više je simptoma alergije, svakako to su kijanje, svrab u nosu, obilato curenje nosa, oticanje kapaka, otežano disanje, suzenje očiju, crvenilo očiju... Curenje nosa i crvenilo očiju mogu se pogoršati i tada nastaju ove dve najveće napasti u toku alergijskog perioda.

Rinitis

Prvo i prvo, ono što dolazi sasvim ubrzo nakon početne kijavice jeste curenje nosa. Možete biti sasvim sigurni da vam ovo ne gine i da se itetko može pogoršati. Rinitis je moja najveća boljka odnosno najveći problem od kada sam postao alergičan na ambroziju. Jedino što vam u ovim trenucima može pomoći jesu bilo kakve kapi za nos (recimo Olynth ili Nafazol) ili fiziološki rastvor. Preporučujem za početak ovo drugo, a ako ne pomogne fiziološki rastvor - pređite na kapi. Ali pazite sa kapima, jer mogu (kao kod mene) da naprave nekada više štete nego koristi. Pogotovo ako je u pitanju Nafazol. Često korišćenje će zapaliti sluzokožu nosa i naći ćete se u situaciji da ćete konstantno koristiti kapi za nos.

Ako imate baš takvih problema - onda preporučujem sledeće. Smanjite unos kapi za nos, onda kada su vam najpotrebnije: uveče, pred spavanje. Znam da je rinitis toliko uporan da vas može izludeti, da ćete biti nervozni zbog začepljenja nosta, ali morate imati stprljenja. Uostalom... šta mislite kako je meni?

Ako je rinitis ipak uporan i češće vam zapušava nos (kao, opet meni) pokušajte da smanjite nervozu i češće korišćenje kapi time što ćete otpušavati samo jednu nozdrvu i dozvoliti da se sluzokoža u drugoj oporavi. To bi trebalo da traje jedno nedelju dana. Kada se ta nozdrva oporavi, trebalo bi da polako ostavljate kapi i da sve ređe (baš uveče ako treba) stavljate kapi u drugu nozdrvu. Time ste za dve do tri nedelje skroz rešili problem.

Baš je moj trenutni slučaj (prošlogodišnji je bio još gori) da sam u fazi kada bataljujem kapi na levoj nozdrvi dok mi je desna upaljena izuzetno. A skoro da više ni ne kijem, što će reći da to začepljenje nosa više nije do alergije koliko do upale izazvane kapima za nos.

Konjuktivitis

U mom slučaju konjuktivitis je prošle godine bio nepoznanica i nešto što se prvi put javilo Bog-će-ga-znati-zašto. Vrzmao sam se po lekarima dok naposletku nisam shvatio da sam alergičan na polen ambrozije i da je konjuktivitis jedan od simptoma. Prošle godine sam mesec dana "vukao" crvenilo očiju, neverovatno suzenje i svrab da sam osim kapi morao da koristim i mast za oči. Užas jedan.

Preporuke su da posle pregleda kod doktora uzmete recept za kapi za oči. Oftalmol, Gentokulin, šta vam već daju. Opet, njih treba iskoristiti posle 8 dana (posle tog roka nakon otvaranja bočice se bacaju, potrošili ih vi ili ne) i koristite ih po propisanom receptu. Ako se crvenilo javlja samo ujutru, kao kod mene, nije neophodna poseta lekaru i kapi za oči. Najverovatnije da će problem rešiti neki od antihistaminika, kao što je Pressing koji možete popiti ujutru. Ujutru, baš zato što se ujutru javlja veliko crvenilo koje ćete ako popijete ovaj lek prestati za sat-sat i po.

Ako ništa ne pomogne, naravno, posetite lekara. Ako je bilo koji od ovih simptoma jak i intenzivan, slobodno ga posetite čim se pojavi ili intenzivira. Vrlo je moguće da možete postati alergični od ove ili sledeće godine jer je koncentracija polena izuzetna, što svakome smeta ne samo alergičnima. Nadam se samo da nećete.

I konačno, trudite se da organizam ne izlažete previše polenu u vazduhu i da se što zdravije hranite. Dakle, zaboravite otvorene prozore ujutru i tokom noći, izlazite samo kada morate napolje a pokušajte da pijete i Kombuhu (pravi trenuci za to su baš kada imate problema sa respiratornim organima, naročito sa nosem) ili pak da konzumirate matični mleč ili med. Time jačate imunitet i pomažete organizmu da se što prirodnije odbrani od ove napasti.

3 comments:

  1. Ova kiša je spas, čim je pala ja se osećam mnogo bolje, nema polena u vazduhu, dišem punim plućima :)

    Btw, pitao sam u jednoj Apoteci za matični mleč, košta oko 700 din, a apotekarka kaže da ne veruje da će to pomoći.

    ReplyDelete
  2. Apsolutno. Ne stavljam kapi u nos već dva dana a polako mi se nos otvara i dišem sve normalnije.

    Što se tiče konjuktivitisa i kijavice - sve je nestalo kao rukom odneseno.

    ReplyDelete
  3. Ambrozija je pocela da cveta.Da li te i ove godine iritira ? Mene je mucila poslednje 4 godine. Od proslog novembra koristim ishranu po preporuci ordinacije Holitimed iz BG bazirane na testu netolerancije na hranu (izbacila sam oko 40 namirnica iz ishrane) i ove godine se puno bolje osecam. Jos uvek nemam nikakve smatnje i moguce je da cu se na ovaj nacin konacno resiti tog PROBLEMA.

    ReplyDelete