Thursday, August 09, 2007

Highly addictive: Robotech

Robotech kolaž, svi su tu: Rick Hunter, Lisa Hayes, Roy Fokker, Max Sterling, Henry Gloval, Veritech VF-1j pa čak i Miriya.


Posle meseca i meseca zaluđenosti sa dve serije: Battlestar Galactica i My Name Is Earl, i posle jednoipomesečnog posta uspeo sam da se navučem na "novu" seriju. U pitanju je anime serija Robotech (www.robotech.com) originalno potekla iz Japana, a sinhronizovana za američko tržište. Sećam se da sam se kao klinac tako ložio na ovaj crtać... Svojevremeno su na RTS-u emitovali svega prvih 13 epizoda, i to u nedelju ujutru (možda i uveče - ne mogu da se setim baš najbolje), ali taj osećaj koji sam imao kada sam ga gledao je neverovatan. Ono što je svaki klinac maštao u to vreme - avioni koji se transformišu u velike robote kojima upljavljaju ljudi... uf... Muzika sa početka serije mi je i dan danas ostala u pamćenju. Čim sam odgledao prvu epizodu posle skoro više od 15-ak godina... sve mi se vratilo.

Sreća je pa sam nabavio sve epizode iz The Macross Saga, The Robotech Masters i The New Generation na 4 DVD-a od kolege sa posla. Sve u OGG formatu, što sam mislio da moj XWave DVD/DivX player neće pustiti (jer sam za PC morao da skidam specijalne kodeke). Međutim, mom iznenađenju nikada kraja - serija 9200 je pustila sve kako treba. Woo-hoo!

Prvi serijal, koji još nisam odgledao prati mladog amaterskog pilota Rick Hunter-a koji se na ostrvu Macross nalazi u poseti svom prijatelju Roy Fokker-u. Tog dana (Februar 2009. godine) Zentraedi napadaju ostrvo pokušavajući da uhvate letelicu koju oni zovu Robo-Technology, a koju zemljani zovu SDF-1. Ta letelica je pala na Zemlju deset godina pre početka napada, odnosno jula 1999. godine. Od tada počinje velika avantura velikog broja likova ove serije, koju pratim već 25 epizoda.

Još jedna serija je pridodata mojoj kolekciji. Jedna koja budi klinačke dane u meni, da se radujem svakoj epizodi koju pustim kao beba zvečki. Elem, toliko sam se navukao da je sada zvono na mom telefonu muzika iz uvodne špice ove serije. Dete u meni ne prestaje da me iznenađuje! :)

5 comments:

  1. Isti slucaj i kod mene. Melodija iz Robotecha mi se vrzmala po glavi sve ove godine (bezgranicno sam voleo tu seriju kad sam bio klinja). Sinhronizaciju je radila TV Novi Sad ako se dobro secam.

    Poslednje u vezi Robotech-a cega se secam iz detinjstva je borba Zentraedi vodje Breetai-a sa Valkyrie robotom (kada su Max, Ichiyo i Misa upali na njegov brod).

    Sve ove godine sam se pitao sta je bilo posle...

    E, kad sam konacno dobio ADSL, pustio sam LimeWire p2p, skinuo svih 36 epizoda, i gledao ih sa takvim uzivanjem koje ne mogu da vam opisem. Posle su mi suze kada sam posle toliko godina ponovo cuo uvodnu spicu prve epizode - konacno nasao nesto sto sam toliko voleo. Ostvarila mi se zelja iz detinjstva! Mozda se neko smeje dok ovo cita, ali izgleda da ljudi nikada ne odrastu do kraja - uvek ostanu po malo deca!

    Posle toga sam skinuo i druga dva serijala (Robotech masters i Invid, odnosno Southern Cross i Mospeadu) ali mi se nisu nesto preterano svideli. Mnogo su plasticni u odnosu na Macross.

    Ako je neko zainteresovan da pogleda nesto povezano sa Robotech-om (Ili bolje receno Macross-om cija je adaptacija), moje preporuke su sledece:

    1. Macross: Do you remember love?
    (Meni je ovo jos bolje od Robotecha, uprkos cinjenici da radnja zbog ogranicenog trajanja nije dobro osmisljena)

    2. Macross Zero (Odlicno zamisljeno i odradjeno uprkos cinjenici da su sve zivo pokrali iz Gundama)

    3. Macross Plus (Vrlo dobro)

    Ko se lozi na ovakve stvari obavezno treba da pogleda Gundam serijale koji se mogu naci na www.torrentspy.com

    Hronoloski treba skinuti
    Mobile suit Gundam (5)
    Gundam 0083: Stardust memory (5)
    Gundam Zeta (5)
    Gundam Seed (5+),
    Gundam Seed Destiny (4)
    Gundam Wing (3)

    poz
    Pedja

    ReplyDelete
  2. Hehehe, Peđa, nemaš pojma koliko si u pravu. Veruj mi, isti trenutak sam imao kada sam posle toliko godina čuo poznatu muziku iz špice Robotecha... Doduše, ta muzika iz USA verzije je meni neuporedivo bolja od originalne japanske verzije koja deluje isuviše mlako i slatko.

    Elem, drago mi je da pročitam da ima ljudi koji prate stvari kao i ja, ili pak traže nešto što su kao klinci propustili.

    I hvala na preporukama, probaću da potražim te druge epizode iz Macross sage.

    ReplyDelete
  3. Ja momci delim sa vama apsolutno misljenje jer mislim da je Robotech najbolja anime serija koju sam gledao kao klinac. Pre par dana sam nabavio Makros sagu,Masterse i Next Generation ali nemam prevod za Robotech The Masters pa ako neko ima prevode za Masterse svarno bi bio zahvalan ako bi mi neko od vas poslao na email pakinenad@hotmail.com.
    Hvala unapred

    ReplyDelete
  4. Ako vas jos zanimaju prevodi za robotek, javite se na m_veselin (et) yahoo.co.uk

    ReplyDelete
  5. http://www.youtube.com/watch?v=WvJaGP26ngk
    stvarno je odlicno, dajte neke linkove za skidanje zero-a :)

    ali original je original
    http://www.youtube.com/watch?v=XuWlcZRuiVI :D

    ReplyDelete