Monday, August 27, 2007

Stambeni kredit : Promena banke

Posle više od godinu i po dana korišćenja usluga Societe Generale banke, odlučio sam da se priklonim meni ne baš toliko voljenoj Banci Intesa. Iz više prostih razloga, kao što su:

  • Niža kamatna stopa za svaki stambeni kredit u odnosu na SocGen
  • Kompletan sistem elektronskog plaćanja računa, što moj brat koristi već duže vreme a u SocGen-u obećavaju da će to "uskoro imati" već godinu i po dana
  • I konačno, jevtinije održavanje tekućeg računa sa više kartica - 4 kartice za 180 dinara mesečnog održavanja, nasprem 150 za dve.

Sve u svemu, kada razmislim, mnogo toga se više dobija u banci koju doduše manje mirišem od sadašnje. Ali, najbitnije pitanje, kamatna stopa za stambeni kredit je niža za o,3% i zbog toga sam se odlučio za ovu banku.

Ipak, trenutni račun u Societe Generale ostaće otvoren još najmanje jedno mesec dana dok ne budem dobio dve platne kartice u Intesi, a za kreditnu bih trebao da apliciram za nedelju-dve. Odnosno, nakon što bude uplaćena prva plata na novom računu. A takođe bih za mesec-dva trebao da rešim i kredit, odnosno da nađem valjanu nekretninu koju ću kupiti. I da vidim koji kredit ću podići za to konačno pitanje svakog mladog čoveka i devojke u Srbiji.

U međuvremenu, Bilja i ja intenzivno gledamo stanove i kuće u Pančevu i cene uopšte nisu nimalo naivne. Od 500 evra za metar kvadratni pa do 750 evra, što je zaista isuviše bezobrazna cena. Kao "imate masažnu tuš kabinu, video interfon, klima uređaj, PVC stolariju" što njih košta po stanu dodatno oko 1000 evra, ali zato dignu cenu kvadrata za 150 evra. Bezobrazluk. Na stranu što svi umesto parketa stavljaju buđavi laminat. Najgoreg kvaliteta, naravno.

Sve u svemu, proces je krenuo. Promenio sam banku zbog niže kamatne stope, aktivno tražimo nekretninu (u proseku jednu pogledamo u dva dana) i nadam se da će se sve rečiti za koji mesec. Do tada... konjski živci i strpljenje.

8 comments:

  1. Хехехе, „месец дана док не добијеш две картице у Интези“ ;)

    Моје просечно време чекања на картицу у Интези је било 2 месеца (не рачунајући обнављање, када наруче раније па стигне тачно кад истекне претходна).

    Претпостављам да је једна од тих картица и Виза Електрон — последњи пут када сам је вадио, рекли су ми да дођем за два месеца. Маестро су ми обећали за месец дана, али сам је добио после два.

    Ако ништа друго, желим ти да твоја искуства не буду као моја ;)

    ReplyDelete
  2. Eto Danilo, baš zbog tih loših iskustava drugih ljudi nisam želeo u startu da se "priklonim" toj banci, nego sam po svom izboru otišao u SocGen.

    Ipak, kada je u pitanju rešavanje krucijelnog pitanja moram ići u banku koja je najpovoljnija za to. I hvala Bogu, čim mi danas otvore račun, moći ću postpaid račun za mobilni i druge račune da plaćam preko interneta, a ne da idem u Poštu i čekam u gigantskim redovima sa čičama koji smrde na rakiju i beli luk ;)

    Ali nisu u pitanju Viza kartice, jer za njih moraš da imaš depozit od 250 evra (?!?!), već platna Maestro, platna Dina i kreditna MasterCard.

    Elem, nadam se da su se tvoja loša iskustva završila baš tu - kod dobijanja kartice :) i da ih više uopšte nisi ni imao (mislim na probleme, ne na kartice).

    ReplyDelete
  3. Ja trazio VISA karticu u SocGen i dobio je za nedelju dana ;)
    A upravo se spremam da uzmem i stambeni kredit kod njih. Kamatne stope se stalno menjaju, cas je jedna najpovoljnija, cas druga. Kod jedne su manji troskovi, kod druge veci i tako u krug, a kad se izvrsi konacna kalkulacija, sve je to manje-vise isto.
    Inace Goxxy, ne znam da li si upoznat, ali sve racune mozes da placas u bilo kojoj banci bez cekanja u redovima uz smesnu proviziju. Nisam usao u postu vec godinama.

    ReplyDelete
  4. Znam ja da se uglavnom svodi na skoro isto, ali razlika između kamatne stope jedne i druge banke je celih 0,3%. Što kada pogledaš, nije nešto malo.

    Znam da ja mogu račune da plaćam u banci, ali zašto bih i tamo plaćao račune kada ovde mogu da ih plaćam online. A najviše sam se smorio kada sam pitao u SocGen-u da li mogu da naprave ugovor sa MTS-om i da mi mesečno sa računa skidaju onoliko koliko sam potrošio na postpaid računu. Jednostavno - ne mere.

    A hvala Bogu, definitivno više neću ići u poštu. Haliluja, haliluja...

    ReplyDelete
  5. Ma nisam ti ni rekao da sada mozes da ides u banku, nego sto to nisi ranije radio - zasto si cekao redove u posti?

    ReplyDelete
  6. Iz protesta, jer ako nisu sposobni da mi omoguće automatsko plaćanje računa, neću preko njih ni da plaćam.

    Ima SocGen svojih prednosti, ali su im mane dosta veće u odnosu na Intesu, NAROČITO ako se uzme u obzir elektronski platni promet. Pobogu, pa to i Poštanska Štedionica ima, a SocGen nema...

    ReplyDelete
  7. Ala lupas, ne pricam o SocGen banci, pricam o bankama generalno. Ja sam odavno poceo da placam racune u bankama (ponavljam: bilo koja) da ne bih cekao u redovima u posti i nije mi jasno zasto ljudi to ne rade, nego se i dalje guze po postama i nerviraju samo da nebi platili minimalnu/smesnu proviziju.

    ReplyDelete
  8. Doći ćeš ti u Pančevo, ccc...

    Navika valjda, šta li je... A verovao ili ne, u SocGenu u Pančevu su mi rekli dva puta da ako hoću da platim račun, moram da imam otvoren tekući kod njih, na šta sam se zaista prenerazio.

    Za drugu banku, da tamo idem i plaćam račune, veruj mi - nije mi ni palo na pamet.

    ReplyDelete