Monday, August 13, 2007

Walkman klinci

Koja li je ovo nova moda kod mlađe generacije, ne kapiram... Shvatam da i ja starim i da sam kao dete radio i igrao se drugih stvari od današnje mladeži, ali jednu stvar ne mogu da shvatim, pa to vam je...

U pitanju je korišćenje mobilnog telefona kao prenosivog tranzistora. 80-ih godina su u SAD to radili crnci, noseći na ramenima ogromne kutijetine na kojima se vrtela muzika, i onako u ritmu šetali ulicom. A sada... sada u Srbiji možete videti klince kako do maksimuma odvrnu svoje Walkman ili neke druge telefone i muzika neka "trešti" samo tako. Nebitno da li to malac radi u centru grada, kada je 14 sati, ili u mrklom mraku kada se vraća od drugara i u 12 uveče (uzgred... kada smo se mi kao osnovci vraćali kući od drugara?) I ne. Ne nose ga u džepu, ne stave handsfree kako bi oni uživali u muzici a ostali u tišini ili nečem drugom, već ga drže onako eksponirano u ruci. A ruka se ne mrda kada hodaju. Stoji u polusavijenom položaju, kao da žele još da viknu

Vidite! Ja imam bolji mobilni od vas!

U čemu je smisao? Da li si sada faca kada izvadiš svoj novi mama-i-tata-mi-ga-kupili-mobilni (jer osnovci ne zarađuju pare valjda... ako zarađuju, pa tek sam onda van svih tokova!), pustiš najnoviji hit Željka Joksimovića, Marije Šerifović ili šta već slušaju (jer im se muzički ukus srozao na Grand produkciju - hvala Pinku), pa na taj način loviš devojčice iz svog razreda? Ili hoćeš opet da ispadneš faca pred društvom?

Pfuj.

U moje vreme (zvučim kao Broj Jedan iz Alana Forda) smo to radili na drugi način. Igrali fudbal, košarku, zezali se. I na taj način sticali status koji smo mogli. Ili osvajali devojke, nama toliko drage.

4 comments:

  1. Veoma je prosto. Dok u Nemačkoj na primer mladi rade, zarađuju, žive samostalno, voze kola skoro džabe, imaju para a samim tim i skoro potpunu materijalnu sigurnost, nemaju nikakvu potrebu da se pokazuju materijalno. Sa druge strane, u nekim delovima Afrike, i danas je najpoželjniji debeli ženik, to znači da redovno jede. Mi smo negde između. Genetski kod nalaže svim tim klincima da igraju svoj "svadbeni ples" kao male ptičice, i rastresaju perje kakvo imaju. Jeste, nekulturno je. Možda jednog dana kada budu studenti shvate da je mp3 player mnogo bolja stvar za muziku, a telefon za telefoniranje, ali u ovom trenutku, za njih je to šarena stvar koja kaže - gledajte mene, bar u nečemu nisam jadan... Isto kao pijani klinci koji se deru u Beogradskom GSPu i usput okreću da vide da li neko gleda kako su oni...
    Ma...
    Odsustvo vaspitanja i kulture stvara antikulturu. A to su deca zapuštene i promašene predratno-ratne dece... Šta očekuješ?

    ReplyDelete
  2. Pa ako sam i ja kao dete te predratno-ratne kulture uspeo da ostanem i postanem normalan... što ne bi i oni?

    Problem je izgleda u 2 stvari - odsustvu vaspitanja u porodici i školi kao i velika količina tehnologije koja decu zasipa sa svih strana. Kako da ostanu normalna u takvoj situaciji? Kada imaju roditelje koji nemaju vremena/volje/živaca da se posvete i bave svojim detetom... i kada ima toliko gadgeta koji pokazuju "status" (i koji ih zaglupljuju) da je to nenormalno.

    Svojevremeno status bile Airmax 2 patike, Kappa trenerke... pa je to vremenom iščezlo. Sada klinci traže nešto više, skuplje, modernije.

    ReplyDelete
  3. Grešiš samo u jdnoj stvari. Da bi nešto postao, moraš to želeti. Oni ne žele da budu normalni, žele da se 'urče ;)

    ReplyDelete
  4. A i valjda sam ja postao "normalan" zato što tada nisam imao Kappa-inu trenerku i Airmax 2 patike.

    A da su se deca i tada kurčila - jesu. Ali nisu mogla sva, bila je kriza. Sada svi "voze" walkman telefone i takmiče se ko ima više memorije, veći ekraj, jači zvučnik... Ma, užas...

    ReplyDelete