Monday, September 17, 2007

Diplomski rad - part 2, nova verzija

Nakon dužeg vremena, odmora, rada na ovom seminarskom i jurenja raznijeh profesora po fakultetu, uspeo sam da uradim nešto korisno i da napravim korak napred. Utalasao sam oba pravca kako valja ali ne na način na koji sam razmišljao i koja je bila moja originalna ideja, već sam morao da uvedem neke promene u radu.

Radi se o tome da sam se nakon konsultacija sa profesorom koji je maher za linijsku koordinacija sa njim dogovorio da je najbolje rešenje sve uraditi u celosti, odnosno svih deset raskrsnica valjano utalasati. Teoretski, mislio sam da to nije moguće zbog velikog rasipanja plotuna vozila, ali me je čovek uverio u suprotno. Talasanje je moguće, ali koordinacija kao takva - nije. Dakle, talas sam uradio i profesor nije imao nijednu primedbu. Čak mi dade i sve moguće brojeve telefona da ga - ako budem imao problema - nazovem i dogovorim konsultacije. I naravno, "kada uradite plan tempiranja, kolega, obavezno dođite da proverimo i to." Odlično, razmišljam se.

Zaista, promena u radu suštinski i nema. Osim što smo izbacili segmente i deljenje na komade te deonice, pa talasanja u celini, sve ostalo je isto. Proračun je identičan, horizontalna i vertikalna signalizacija je identična, samo će svetlosna doživeti blage promene u smislu postavljanja lanterni sa preporučenom brzinom ili ako baš želim - portalnih tabli sa preporučenom brzinom. Nekako mi je ova druga verzija modernija, fancy.

Dalje, jedva nahvatam profesora kod kojeg ustvari radim rad, da se konsultujem šta još treba da radim. Očekujem odgovore tipa

...taj i taj crtež, taj i taj prikaz, jedno 50 strana teksta...

Kad ono profesor opušteno kaže

Ma samo kolega uradite talas, plan tempiranja, tehnički izveštaj i opišite sve to. Može i pokoji crtež gde postavljate signale, ništa ne komplikujte previše.

Obradova me čovek. Ja očekivao Bog-će-ga-sveti-znati-šta a ono... opušteno. Takav je i profesor. Uostalom, zato ga i teško nalazim na fakultetu! :) Danas ću probati da uradim plan tempiranja, raspored svetlosnih signala na raskrsnici za merodavnu raskrsnicu i da počnem tehnički izveštaj da pretvaram u konačnu formu. Za dva-tri dana, uz jedne konsultacije oko plana tempiranja, to bi trebalo da bude gotovo do petka. Ako Bog da...

3 comments:

  1. Gorane,

    Kako to mislis "talasanje je moguce a koordinacija nije"? Mozes li malo da pojasnis?

    Na osnovu cega profesor zna da je bolje uraditi sve kao jedan sistem a ne kao nekoliko sistema? Iskustvo?

    Sta to znaci "plan tempiranja"?

    ReplyDelete
  2. Sa teoretskog aspekta, nas su učili da je linijska koordinacija (mada se meni čini na kraju da su "talasanje" i "linijska koordinacija" skoro slični pojmovi) moguća na razmaku raskrsnica (odnosno koridoru)od samo 800m. Pošto ovde ja imam koridor od par kilometara i raskrsnice sa razmakom od preko 800m, mislio sam da to ne pije vodu.

    Pazite, ovo se na kraju radi samo kao primer. Da je nešto ozbiljniji rad (što sam ja u startu očekivao) radio bih detaljno merenje na svakoj raskrsnici i više planova tempiranja - za različita doba dana: ujutru, popodne, uveče...

    Plan tempiranja svetlnosnih signala na raksrsnici - plan kada se pale pojedine lanterne za određene svetlosne signale.

    Videćete konačni rad, okačiću ga online kada ga privedem kraju. Sinoć sam ostao do 1:30 da crtam na kompjuteru, pa sam malo... šlb :)

    ReplyDelete
  3. Cao... Radim linijsku koordinaciju... Jel mozes da mi objasnis kao se crta plan tempiranja na osnovu PV dijagrama. Ne mogu da se snadjem oko zastita... Hvala ti unapred

    ReplyDelete