Wednesday, September 26, 2007

Stan - konačna odluka

Koliko god voleo kuću kao koncept i koliko god se nadao kupovini kuće umesto stana, definitivno je zbog trenutne situacije u Pančevu pala odluka na stan. Zašto? Zaista ima gomila razloga koje moram da navedem.

Prvo, kao najveće razočarenje i najhladniji tuš posle divnog zagrevanja i skoro donesene odluke kupovine stana ponovo smo krenuli da gledamo stanove. Tuš koji smo doživeli kada smo za fine novce odabrali stan u izgradnji koji bismo otplatili za 5-6 godina. A onda juče - katastar, kanalizacija i stvari nisu kao što nam je izvođač predstavio. A mi, hvala Bogu, nismo sisali vesla da stvari tek tako progutamo i prihvatimo zdravo za gotovo. Stoga ostaje rešenje - kupovina malo većeg stana na više godina. Šteta, zaista šteta, bilo je to predivno rešenje iako neistinito...

Originalan plan je uvek bio da uzmemo stan ili kuću koja je uknjižena, kako bismo dobili kredit uz subvenciju države. Priuštiviji je i lakši za podnošenje. To nas ograničava ili na Kotež 2 odnosno Strelište ili kuće koje su ko-zna-gde. Pošto smo za prvo vreme odustali od kuće, ograničeni smo samo na ova dva naselja na kojima su nekretnine baš iz tog razloga skuplje. Ok, naći ćemo nešto što nam odgovara, ali što će biti skuplje. Jebiga, takva je glupa situacija u katastru i takvo je eksploatiteljsko tržište koje namerno digne cenu tih stvari koje se traže. Šta da se radi.

Gledaćemo dok ne nađemo nešto što nam odgovara, oboma. I red je više da se skrasimo, muka mi je od seljakanja tamo-amo, švrćkanja kod prijatelja (a prijatelji ne mogu kod nas jer nemamo krov nad glavom...) i nemanja sopstvenog prostora. Rok koji sam samom sebi postavio je kraj ove godine. Do kraja 2007. moramo naći odgovarajuću nekretninu i ući u postupak odobravanja kredita.

Samo se nadam da ćemo taj famozni kredit otplatiti što pre, pa čak i pre zvaničnog roka za koji smo radili računicu, kako bismo kupili plac i polako krenuli da gradimo kuću. Prve naznake su takve da privatan posao samo navire sa strane a ja ću ga svakako prihvatiti! Samo ću uz više posla sa strane moći da pokrijem mesečnu ratu ali i da uštedim sa strane za druge stvari, kao što je taj plac i ta kuća koju oboje toliko želimo...

4 comments:

  1. Ne razumem zasto bi zurili sa otplatom kredita. Zasto bi davali gomilu svog zaradjenog novca banci da bi se oslobodili kamate od 7-8% ako vec imate gde taj novac pametnije uloziti. Nema jeftinijeg novca od onog od stambenog kredita.

    ReplyDelete
  2. Sasvim je prosto - Ako uzmemo manji stan i manji kredit brže ćemo otplatiti taj kredit kako bismo ako treba podigli novi za kuću.

    Ako otplatimo manji kredit za manji stan, brže ćemo se rasteretiti ovih obaveza i imati već nešto u sopstvenom vlasništu.

    Eto, u tome je smisao.

    ReplyDelete
  3. Goxxy, vidish, ja s vremena na vreme posetim tvoju blog stranu, a i ostale blog strane prijatelja koje ne vidjam chesto koliko bih zeleo, pa chisto da ostanem u toku... i ne ispadnem iz shtosa :))

    Choveche, lepo je videti da planirate ovu investiciju, ja sam u slichnim razmishljanjima, ali sacekacu josh malo... :)
    Tj. Ako ulazim u to, bice pocetkom ili sredinom 2008. (zavisi od izbora) :)))

    Pozz
    Aca Farkas

    ReplyDelete
  4. Aco, drago mi je da pročitaš ponekada što ja napišem :) Šteta što se ti nigde nisi raspisao, ali si verovanto u velikoj gužvi pa i ne stižeš.

    Planiramo mi već mesecima, samo što smo poslednja tri kao ludi i stalno gledamo nešto i revidiramo planove. Stalno menjamo odluke i sa konačnim usaglašavanjem ideja i stavova između mene i lepše polovine - ostaje samo da nađemo lepu nekretninu.

    Ostalo ide lako, ili makar - lakše :) Čim se budemo uselili, imaćeš prilike da svratiš ako želiš naravno. A kada se uselimo, prvo ćeš to saznati ako ne od mene lično - onda na blogu ;)

    ReplyDelete