Tuesday, December 18, 2007

Diplomski rad - odbrana i kraj

Nakon početne jutarnje nervoze zbog zbrzavanja od strane profesora u petak time što je zakazao odbranu diplomskog u 16h u ponedeljak, pohitao sam za Beograd kako bih uopšte prvo i ukoričio rad. Predao za koričenje u 8:30, podigao u 11:30. Predao profesorima na pregled u 11:35.

Pošto sam se sa Nemanjom, drugarom sa fakulteta koji takođe priprema svoj diplomski rad, sreo već od ranog jutra, odosmo kod njega na Karaburmu da ubijemo vreme do 14, 14:30 kako bismo lagano kolima krenuli na fakulet i pripremili laptop i salu za odbranu.

Sve vreme sam grickao semenke kod njega kući, da li zbog nervoze, da li zbog činjenice da sam samo celu nedelju pripremao prezentaciju i vežbao i stekao utisak da prebrzo pričam, da li zbog toga što nijednom nisam bio na odbrani diplomskog rada... elem, da ne bi njega, teško da bih se tako lako smirio.

Dođemo mi na fakultet, moji roditelji sa starijim bratom i devojkom već došli, povezasmo projektor sa laptopom i čekamo stručnu komisiju. Ja cupkam, ne drži me mesto... Dolaze polako Stanić, posle njega Vukanović i na kraju Tubić. Vrata se zatvore, svetla utihnu, procedura počne i završi se a reč se dodeli meni. Ispričam svoju priču za dvadesetak minuta, oni me pohvališe, posavetovaše, malkice kritikovaše i povukoše se da izvećaju... šta već treba izvećaju. Vrate se za par minuta, opet počinju formalnosti. Suma sumarum...

"Proglašavam da je kandidat Goran Ratković uspešno odbranio svoj diplomski rad sa ocenom 10 i da je time stekao zvanje Diplomiranog inženjera saobraćaja. Čestitam kolega."

I tako... posle 7 godina studiranja, godinu dana apsolventisanja, skoro 1 godinu izrade diplomskog rada završih ja fakultet i stekoh napokon titulu DIS-a. Već danas kada pogledam iza sebe shvatim da je to bilo zaista divno vreme - vreme druženja, organizacije sopstvenog vremena na najbolji mogući način, pijenja kafe u menzi dok traju neobavezna predavanja, neodlaska na fakultet iz Bog-zna-kakvih razloga, žongliranja obaveza kao što su posao, fakultet, društvo, pa čak i devojka. I da mi nimalo nije žao vremena i muka koje sam proveo učeći, crtajući radove, nervirajući se i žrtvujući sebe i sve oko sebe kako bih došao do konačnog cilja.

Napokon!

6 comments:

  1. :) o, pa lepo! Sedam godinica, ali tu je i desetkica.

    I, šta ćeš sad?! :P

    ReplyDelete
  2. Pa Čestitam, svaka čast
    i to još 10-ka :)
    Nego koji fax sada upisuješ? :P

    ReplyDelete
  3. Hvala, hvala... Baš je vreme proletelo ali je vredelo svega što sam se odrekao.

    Dobra statistika je da sam 20 od 41 ispita položio od kada sam počeo da se zabavljam sa mojom verenicom. Pa i ona zaslužuje makar pola (ili pola od pola - četvrtinu) zasluga ;)

    Sledeći faks koji upisujem su AVTOVAZ-ov automehaničarski-uradi-sam fakultet, kao i onaj ogavnog li naziva "Životni fakultet". Tu sam, pred upisom, stojim u redu ;)

    ReplyDelete
  4. E pa cestitam! :-) Malo me nije bilo ovih dana pa nisam stigao da vidim tvoj post ranije. U svakom slucaju lepo je sto se to zavrsilo. Zasluzio si 10, zaista. Procitao sam jedan deo tvog diplomskog. Druga dva jos cekaju da dodju na red ali sve je to i vise nego dovoljno za diplomski. Nije da ja nemam kritika ...:-). Ima tu puno sta da se kaze i da se doda ...ali sve te kritike bi bile u cilju - sta uraditi da bi rad bio prihvacen na nekom jos visem nivou. Kao sto rekoh za diplomski je i vise nego dovoljno. Uostalom zato si i dobio 10 :-). Sad si umoran i osecas se zadovoljno jer si jednu brigu skinuo sa dnevnog reda ali ... mozda ces hteti da nastavis studije ...?!?! Jesi li razmisljao o tome?
    Pozdrav
    Aleksandar

    ReplyDelete
  5. Evo stigao sam da predjem sva tri seminarska rada (moram da priznam da ih nisam 100% detaljno procitao ali dobar deo jesam). Ima tu zaista puno znanja i informacija. Najvise primedbi imam za nacin pisanja referenci (ne navodis pravilno uvek izvore informacija :-)), ali to je za ocekivati :-). Druga stvar, jako bitna, tesko je shvatiti svrhu celog diplomskog rada jer su radovi prilicno nepovezani (isto za ocekivati, to je boljka mnogih nasih ljudi koji se bave istrazivanjima i imaju mnogo vise iskustva u pisanju radova). Dakle nema ono - ovo je bio cilj, ovo sam uradio i ovo su konkretni rezultati. Na kraju, treca stvar - ima dosta mesanja pojmova tj nije sve bas klasifikovano kako bi trebalo (malo se mesaju babe i zabe i slicno). Opet kazem rad je zaista za 10 i vise nego dovoljno za diplomski rad. Mnogi koji sticu magistarske diplome u saobracaju u USA nikad ne dosegnu nivo znanja koji ti imas ali kao sto rekoh treba to znanje usmeriti u odredjenom cilju da se nesto prakticno dobije od toga i naravno shodno tome napise odgovarajuci izvestaj (ili rad u nekom casopisu). Ja jos cekam da mi odgovoris na pitanje ...o eventualnom nastavku studija :-)
    Pozdrav
    Aleksandar

    ReplyDelete
  6. Hvala Aleksandre... Znam ja da diplomski nije savršen i uvek može biti meste i mora se naći mesta za unapređavanje.

    Doduše, trenutno ne razmišljam o nastavku studija jer sam pretrpan obavezama oko stana, pa uskoro posle toga će i svadba (ssssh, nemoj da čuju ostali...), tako da mi je to malo možda u nekoj dosta daljoj projekciji. Ako bih se definitivno latio tog posla, onda bih najradije i promenio profesiju, tj. - batalio web dizajn i za sva vremena počeo da se bavim saobraćajem.

    Elem, videćemo šta budućnost sprema za mene. Odnosno, šta ja spremam za budućnost. ;)

    Čujemo se još i hvala na svoj dosadašnjoj podršci!

    ReplyDelete