Monday, December 10, 2007

Stan - dva dana pakla

Možda se neko od vas ponekada odlučio na renoviranje odmah nakon kupovine stana. Neko je sakupio pare i dao sve za majstore i za materijal uz klauzulu "da prstom ne mrdnem", dok se neko odlučio za moj metod "da što manje platim i što više znam šta je i kako urađeno". Ne toliko zbog para, koliko zbog roka, jer smo sve morali da uradimo preko vikenda, kako zbog keramičara, tako i zbog mojih i majstorovih obaveza.

Za dva dana bilo je potrebno uraditi sledeće:

  • postaviti novu osiguračku tablu sa 7 osigurača više (treba dodati još 3, dakle sa 10 osigurača više), FID-ovom sklopkom, tablu unutar stana a ne spolja
  • razvezati kompletnu novu, tj. dodatnu struju za kupatilo
  • dodati nove kablove i kutije za struju u spavaću i dnevnu sobu, kao i u hodnik
  • dodati pogotovo kablove i kutije za novu struju u kuhinju (štekera koliko vam volja...)
  • popraviti postojeću struju gde je to bilo potrebno
  • za dve terase postaviti kablove za prekidače i spoljno svetlo
  • postaviti u dve sobe u zid kablove za kablovsku televiziju, zajedno sa kutijom za razvodnik
  • sve to zagipsati
  • sve to izolovati
  • povezati postojeće kablove u osiguračku tablu, a nove kada se svi radovi u stanu završe

Šta se dešava? Evo, posle dva dana intenzivnog rada i pomaganja majstoru (koji mi je i blizak prijatelj i čovek vrsnoga kova kada su u pitanju električne instalacije) posledice su neminovne. Em što sam pomagao oko mešanja gipsa, sečenja kablova, premeštanja materijala i stvari, takođe sam Bosch-om (iliti Boškom) bušio rupe za štekere, razvodne kutije, štemovao zidove - ukratko radio sve što je trebalo i što je majstor tražio. Ovo prvenstveno, napominjem, zbog manjka vremena. Osim mene, pomagali su i Biljana, njen otac Zoran, brat Ljuba kao i moji roditelji - svi kada su mogli i kada su stigli. Čak je i Kum u subotu pomogao koliko je stigao.

Dakle posledice? Ima ih. Pored činjenice da smo radili dva dana konstantno (uz povremene kratkotrajne pauze za kafu, sok i nešto za jelo) i skoro neprekidno po 12-13 sati, i da smo svi mrtvi umorni, ima ih još...

  • ruke mi lagano tresu i bole u zglobovima zbog bušulice koja trese kao luda
  • leđa maaaaalo bole, valjda od nošenja koječega
  • ruke suve od mešanja gipsa
  • oči se same sklapaju od umora
  • umesto slinaca u nosu imam gips :)
  • izgubljena volja za daljim radom oko struje, makar u narednih nedelju dana

Stoga, ko želi da se upusti u avanturu rada na električnim instalacijama, neka pripremi dosta vremena i strpljenja. Vremena naročito i to za odmor posle rada. Ja znam da sam mrtav umoran i da jedva čekam da se dovučem danas kući i bacim u krevet...

1 comment:

  1. Eh Goxxy, secam se pre par godina kada sam se upustao u iste probleme sredjivanja stana. Zadao sam sebi mesec i po a ispalo je preko 2 meseca rada. Skoro svaki dan je bio kao ova dva opisana. Mesecno sam po samo po Bg-u prelazio oko 4000km jureci materijal i kojekakve drangulije.

    Sredjivanje stana je paklen posao i ko god nije trazio stan za kupovinu, pa ga onda jos i sredjivao (jer 99% stanova na trzistu zahtevaju komplet sredjivanje) taj pojma nema sta to znaci.

    Sa druge strane posle toga upoznas stan bolje nego svoj dzep. Nekako ti je drazi kada se sve zavrsi jer nema sitnice u kojoj nisi ucestvovao...

    Duga je to prica i moze knjiga da se napise o svim mukama oko useljavanja. Zelim vam da sto lakse prodjete kroz sve muke i obaveze. Zaista vredi truda :)

    ReplyDelete