Wednesday, January 30, 2008

U januaru predstavljeno čak 8 bolida

Skoro je prošao januar a timovi u Formuli 1 nikako ne spavaju i ne čekaju da im neko na zlatnom tanjiru donese novi automobil za ovogodišnju sezonu a time i uspeh u najboljem auto-moto sportu na planeti. No, siree, nikako! Tako su pored najbrža tri tima (a verovatno i najvrednija) svoje automobile predstavila još čak pet tima. Pa, idemo redom.

BMW Sauber F1.08

Tim koji je svakako obeležio prethodnu sezonu sa najbržim i najboljim napretkom bio je BMW.Sauber. Na stranu kompletna saradnja BMW-a sa Williamsom, BMW.Sauber je nastao ulaganjem sredstava, vremena i ljubavi obe firme i može se reći da je sve počelo izuzetno polako i skoro od nule. Ali da jedan tim već u drugoj sezoni osvoji drugo mesto u šampionatu... niko nije verovao. Toliko je prethodnik, F1.07 bio dobar, da nije bilo potrebno drastično menjati novi automobil. highlight novog automobila je svakako troslojno prednje krilo sa konvencionalnim nosem.

Tako je u suštini i nastao novi automobil F1.08 predstavljen pre dve nedelje u Minhenu, kao evolucija a ne revolucija. Vozačka postavka je ostala ista, kao i upravni odbor. Mislim da su ljudi iz BMW-a itekako svesni i u pravu kada veruju da će moći da izazovu frontrunners-e za prvo mesto.

BMW Sauber F1.08

Copyright 2008 Formula 1 Administration Ltd


Red Bull RB4

Od kada se Adrian Newey pridružio timu Red Bull, mogu slobodno da kažem da je tim postao kvalitetniji, a auto uz iskusne vozače i brži. RB3, iako strahovito brz, nije uspeo da zabeleži značajne rezultate. Stoga što je istovremeno bio i strahovito nepouzdan. Tako je Red Bull uspeo da osvoji svega 24 bodova u prethodnoj sezoni iako je u većini slučajeva bio brži od Williams Toyote FW29, izuzev u poslednjem delu sezone.

Novi takmac predstavljen na stazi u Jerezu trebao bi prvo da prevaziđe probleme sa kvarovima, iliti dečje bolesti i da se na taj način približi timovima koji su prethodnu sezonu završili ispred njega. I ovde su vozači ostali isti i čini se da Coulthard polako popušta pod mlađim i sigurno bržim Webberom. Ipak, postavka je stvarno iskusna i ako to pored Newey-evog drugog automobila u Red Bull-u ne donese napredak - ja stvarno ne znam šta će :) Hihglight novof RB4 su mi svakako zakrilca pored usisnika za hladnjak - sa obe strane vozila.

Red Bull RB4

Copyright 2008 Formula 1 Administration Ltd


Williams Toyota FW30

Konačno! Dočekao sam i mog takmaca za ovu sezonu! Predstavljen je u na stazi Valencia u Španiji zajedo sa Renault-ovim automobilom. Mogu samo reći da je automobil sve ono što sam očekivao i da označava takođe napredak, zasnovan na izuzetno pozdanom prošlogodišnjem FW29. Već je pokazao da ima potencijala i prešao je oko 1400km za 4 dana na stazi Valencia. Šteta je što tim nije predstavio svoje takmičarske boje za 2008. godinu, pa ćemo za to čekati prvu trku za Veliku Nagradu Australije u Melbourn-u. Nadam se da neće ludovati sa bojama kao svojevremeno 1998., već da će konvencionalne nijanse plave i bela preovladavati kao i prošle godine. A ovako auto kao auto - prelep je. Predivno troslojno nosno krilo sa mostom preko nosa i skladno izvajanom figurom cele karoserije.

Šta me jedino brine? Kazuki Nakajima, eto šta. Mladi japanac nije netalentovan (da nije talentovan ne bi došao u Formulu 1) ali mi se čini da nije materijal za Williams. Previše je mlad. Naravno, upravljački kadar je skoro isti, a posebno me raduje i to što će pretalentovani Nico Rosberg narednih par godina voziti za ovaj tim.

Williams Toyota FW30

Copyright 2008 Formula 1 Administration Ltd


Renault R28

Fernando Alonso, čini nam se, nije imao drugog izbora nego da se vrati u tim koji mu je doneo dve šampionske titule. Ali u kakav se tim vratio, to je pitanje. Makar što se automobila tiče, vratio se u desetostruko ružniji automobil. Zanemarimo boje koje su od prošle godine drugačije i mnogo jadnije, auto je dobio milion zakrilca na bočnim stranama i katastrofalno ružan prednji nos. Neko bi rekao - ma nije ni bitno, samo ako pobeđuje. Slažem se. Ali većina ovako drastičnih izmena (kada neko nakalemi dodatni spojler ispod prednjeg krila) znači da su pokušali da na taj način brzo nešto isprave. A to brzo, uglavnom nije brzo posle i na stazi, već kuso.

Renault je tim koji je u potpunosti promenio svoje vozače. Alonso je novi-stari, čak je on i prvi naravno testirao automobil na istoj stazi gde i Williams, a tu je i Neslon Piquet Junior umesto dosadašnjeg Kovalainena.

Renault R28

Copyright 2008 Formula 1 Administration Ltd


Honda RA108

Nakon prošlogodišnjeg katastrofalno lošeg automobila i nikada gore sezone (osvojili samo 6 bodova) ljudi iz Hondinog tima predstavili su novi RA108 uz opasku da ove sezone ciljaju na to da, paz'te sada ovo - na svakoj trci osvoje bodove. Zvuči neverovatno? Pa ne baš, ali ako samo pogledate koliko je bio "uspešan" prošlogodišnji model mislim da ćete se predomisliti. Istinu za volju, auto je lepši. Mnogo lepši. Valjda i malo bolji za okolinu kao i kampanja kojom je promovisan. Ali ako lepota donosi uspeh u F1, trkale bi se toples manekenke, a ne momci u automobilima ;)

Vozači? Identični, Barichello i Button. Jedine novine su Ross Brawn kao direktor ekipe i Alexander Wurz kao test vozač.

Honda RA108

Copyright 2008 Formula 1 Administration Ltd


Ko je još ostao? Svega tri tima još nisu predstavili svoje automobile za 2008. već su samo radili sa međuverznim bolidima na stazama i testirali raznorazne sisteme. Scuderia Toro Rosso, Super Aguri i Force India jesu objavili vozače, ali ostaje samo da pokažu i automobile. Jedino je Toro Rosso najavio da će prve tri sezone početi sa starim automobilom, a preostala dva tima još uvek ćute i nadamo se nešto mute. Nešto novo za ovu sezonu...

Elem, ostalo je još nešto više od mesec dana do prve trke u ovoj sezoni. Vreme brzo leti, i sve više iščekujem da gledam još jednu sezonu. Strpljenja, strpljenja...

No comments:

Post a Comment