Friday, January 11, 2008

Sezona 2008: Predstavljanje bolida

Januar se tek zahuktao a timovi Formule 1 već su se latili prezentacija svojih takmaca u novoj sezoni 2008. Prvi su bili, a ko bi drugi nego Ferrari još 6. januara predstavivši F2008, da bi McLaren takav kakav jeste odmah dan posle predstavio svog pulena McLaren MP4-23. Nije se sve ni stišalo i ohladilo od prezentacije dva championship contendera, a već 10. januara Toyota je predstavila TF108, svoj bolid za ovogodišnju sezonu. Tek se očekuju lansiranja još čak tri tima - Renaulta, Red Bulla i Honde, a od ostalih ni traga ni glasa. Ni moj omiljeni Williams još uvek nije ništa najavio a ja se sve nadam da ću već sredinom februara moći da gledam novi i jubilarni FW30 na test stazi makar, ako još neće biti zvanične prezentacije. Bude li isto uspešan kao prošle sezone (kada je Williams uskrsao sa 8. na 4. mesto u šampionatu) biću presrećan.

Ferrari F2008

Tradicionalno, skoro kao po dogovoru sa Božić Batom (valjda i zato jesu u njegovim bojama) Ferrari je predstavio svoj bolid u ovogodišnjem šampionatu. Kao i sva vozila opremljen je SECU-om, ali ono što je interesantno je da je taj uređaj za Formulu 1 napravio - pogodite ko - McLaren :) Možda će im ovo biti prilika da špijuniraju Ferrari ali da ih ne otkriju. Još par interesantnih stvari je novi nos bolida koji sada mnogo više liči na Toyotin ili Williamsov, kao i prisustvo meni odvratnih ratkapni na svim točkovima - izgleda toliko cheap da to nije normalno. Osim toga, standardan Ferrarijev bolid - lep sa svih strana.

Tim je doduše restruktuiran, i osim prošlogodišnjeg odlaska Ross Browna ove godine ih je napustio i Jean Todt, a Michael Schumacher odbio ulogu direktora tima. Nešto mislim da bi to ikekako moglo da utiče na ovogodišnji uspeh. Ipak, konstantna postava vozača bi mogla ovo da opovrgne.

Ferrari F2008

Copyright 2008 Formula 1 Administration Ltd


McLaren Mercedes MP4-23

Da McLaren nije potpuno poražen prošlogodišnjim špijunskim skandalom trebalo je odmah svima da bude jasno, i to su morali da pokažu svima. Stoga su odmah nakon Ferrarija predstavili svoj bolid, po prvi put u Stuttgartu. Doduše, ono što zapada u oko da su drugi i u predstavljanju bolida. Da li će tako biti i u šampionatu, videćemo. Osim većih izmena na nosu u odnosu na MP4-22 i potpunog odsustva rogova na poklopcu motora, ali i novih dvocifrenih brojeva na oba bolida (diskvalifikacijom su stigli do poslednjeg mesta i brojeva 22 i 23) većih promena i nema. To zaista liči na McLaren, i deluje skladno. Koliko će biti uspešan, videćemo, ali se od njega takođe očekuje da se bori za šampionsku titulu. Fernando Alonso je otišao a zamenio ga je Heikki Kovalainen. Ostao je sada već starosedelac Lewis Hamilton.

McLaren Mercedes MP4-23

Copyright 2008 Formula 1 Administration Ltd


Toyota TF108

Ni Toyota ne spava na lovorikama slave... ustvari, to i nije slava već najgluplje potrošen novac u F1 do sada, pogotovo prošle sezone. Stoga je i predstavljen novi bolid za kojeg kažu da je raskrstio sa problemima koje je imao prethodnik TF107 (a koji je ustvario bio evolucija TF106) i dizajn ide ka optimizaciji kompletnog paketa. Nos podseća na prošlogodišnji McLarenov, dok je ostatak bolida sasvim klasičan. Ono što je interesantno jeste da Toyota jedina pored Ferrarija forsira ratkapne kako na prednjim ali tako i delimično na zadnjim točkovima. Napred su kompletne ratkapne a pozadi prstenaste ratkapne. Iz vozačke postave odbačen je totalno nesposobni Ralf Schumacher i doveden Timo Glock. Jarno Truli ostaje kao prvi vozač tima.

Toyota TF108

Copyright 2008 Formula 1 Administration Ltd


Što se tiče ostalih vozača i timova, najbitniji je raspored vozača za ovu sezonu. On nije bog-zna-koliko promenjen ali se glavna rokada dogodila između Renaulta i McLarena premeštanjem Heikki Kovalainena i Fernanda Alonsa. Ostali su manje više skoro isti, a ono što je interesantno je da je šut kartu u Renaultu dobio i Giancarlo Fisichella koji je tek danas utočište našao u Force India F1 timu. I neverovatno je kako se svaki vozač koji realno pređe iz boljeg u lošiji tim teši kako je tu da bi tom timu pomogao svojim znanjem i iskustvom... :)

Ferrari
1 Kimi Raikkonen (FIN)
2 Felipe Massa (BR)

BMW Sauber
3 Nick Heidfeld (D)
4 Robert Kubica (PL)

Renault
5 Fernando Alonso (E)
6 Nelson Piquet (BR)

Williams Toyota
7 Nico Rosberg (D)
8 Kazuki Nakajima (J)

Red Bull Renault
9 David Coulthard (GB)
10 Mark Webber (AUS)

Toyota
11 Jarno Trulli (I)
12 Timo Glock (D)

STR Ferrari
14 Sebastien Bourdais (F)
15 Sebastian Vettel (D)

Honda
16 Jenson Button (GB)
17 Rubens Barrichello (BR)

Super Aguri Honda
18 Takuma Sato (J)
19 Anthony Davidson (GB)

Force India
20 Adrian Sutil (D)
21 Giancarlo Fisichella (I)

McLaren Mercedes
22 Lewis Hamilton (GB)
23 Heikki Kovalainen (FIN)

No comments:

Post a Comment