Monday, February 18, 2008

Seckajte, seckajte...

Gotovo je. Šiptari proglasiše nezavisnost. Ko će ih priznati, zna se. Ko neće, takođe se zna. Svet se pocepao u dva tabora i trenutno igraju utakmicu koju niko ne sudi. Igraju fer za sada (pokoja polomljena arkada ili nos u utakmici nije ništa - čekajte kada krenu da lete noge i ruke), pitanje je samo kada će početi da igraju zarad nekog drugog sem Srbije... i kada će se utakmica završiti. Pobednik nije ni bitan, po meni su svi gubitnici - a mi pogotovo. Jer, imam osećaj da ćemo mi ostati poslednji na terenu, i jedini. Mislivši da utakmica nije gotova, a završila se - iha-haj.

Da li me zabole? I da i ne. Ne zato što se kao mlad Srbin borim da svoj život stavim na zdrave noge i interesuju me i ekonomija, pravo, ulazak u Evropsku Uniju. Ne i zato što imam preča posla pa sam celog vikenda radio sa Biljanom u stanu. Ne i zato što mi je muka svega, hypa oko toga, kampanje - svega. Da, zato što Kosovo jeste srpska zemlja. Sveta ili ne, nije mi ni bitno. Srpska je zemlja. Da, zato što sila pokazuje da je nad pravom. I da, zato što smo kao i uvek do sada, u svim ratovima (Prvom, Drugom balkanskom ratu, Prvom i Drugom svetskom ratu) bili na strani pravdoljubivih i slobodoljubivih. Ove lokalne i skorašnje da ne spominjem, tu nema strane kojoj ruke nisu ogrezle u krvi.

I tako seckajte jednu po jednu državu. Iseckaste Srbiju, seckajte dalje. Seckajte slobodno. Kada vam se već može, nastavite, samo napred. Već su se danas oglasili zvaničnici Abhazije i Južne Osetije (da li pod dirigentijom majke Rusije ili ne - nije sada ni bitno). Nije daleko dan kada će da se oglase i narod Baskije, pa onda Mađarska manjina u Rumuniji i Kurdska manjina u Turskoj. Da li da napominjem opet Albansku manjinu u Makedoniji, Grčkoj? I kao šlag na tortu, vratimo se na onaj započet kolač - Srbiju. Opet, Albanska manjina u južnoj Srbiji a ko će ga znati... možda i Mađarska manjina u Vojvodina. Jadan smo mi... ne narod, već vrsta. Sve zarad ličnih interesa, sve radi para... Globalno zagrevanje, meteori, cunami... gde ste sada da zbrišete sve sramote i napravde sa Zemlje? Jednom za svagda...

Jer, treba svi da nestanemo sa lica zemlje. Sramota me je što sam ljudsko biće.

A neverovatno je da smo kao narodi bili saveznici tokom Prvog svetskog rata i albanske golgote. Kada je našeg kralja Aleksandra I Karađorđevića pozvao Esad-Paša Toptani, Albanski paša, da Srpska vojska pri naletu Austrougarskog i Bugarskog napada prebegne preko njegove teritorija na sigurno. Zaista neverovatno. A sve posle toga je klanje, i prolivanje krvi. Treba da nas je sramota i jedne i druge. Ustvari treba da nas je sramota sve.

A ja više Kosovo neću spominjati. U bilo kom kontekstu. Ovo je bio kratak izliv čega-sve-ne...

3 comments:

  1. I sta, ako dobiju nezavisnost? Nista, pojavice se i ostali koji traze nezavisnost (Baskija, Katalonija i Severna Irska), i oni ce traziti nezavisnost. Svet se polako cepka...

    ReplyDelete
  2. Sto pre shvatimo koliko smo nebitni u ovoj demonstraciji sile koja se odvija i odmeravanju snaga izmedju Amerike i Rusije, UN i EU - to bolje. Samo smo slucajno mi, mogao je biti i bilo ko drugi. Odnos snaga u svetskom poretku se polako menja, mi smo tu samo jedan mali teg za potkusurivanje. I nismo umeli narocito dobro da se snadjemo u toj situaciji. Nepravda, da. I glupost, ljudska, planetarna, vecita.

    ReplyDelete
  3. @Neondragon: Ništa, apsolutno ništa. "Dobili" nezavisnost, mi ga "nismo odobrili" i ništa. Neki priznaše, neki ne. Ostali smo podeljen svet na one koji će priznati i na one koji neće. A da će svet dalje da se cepka - neće. Sam od sebe neće. Cepkaće ga i seckati ovi veliki, kao i do sada.

    @Sasha: Baš ti veliki koje si spomenula. Samo se svodi sve na USA i Rusiju. UN je izgubila smisao u subotu, EU se srozala na ulogu pijuna USA (bila je do sada nešto malko više). Nismo se snašli pošto nismo lobisti, nismo bogati, ne dilujemo toliko drogom, belim robljem i oružjem da imamo mnogo para i da možemo da priuštimo sebi saveznika kakav je USA. Umesto toga, prodasmo NIS kako bi Rusi makar bili uz nas. Jadno, ali kao jedino rešenje.

    A naši tajkuni i mafijaši umesto da "rade za našu državu" oni rade za svoje interese. Valjda se njihovi interesi poklapaju sa tim da budemo jadni i izolovani kao 90-ih.

    Dok su albanski tajkuni i mafijaši sve ovo radili zarad pravljenja nove države - Kosovo. Lobirali, podmazivali i dobili šta su hteli. Svoju državu u kojoj mogu da i dalje diluju, trguju i da skupljaju pare za dalja lobiranja i podmazivanja za južnu Srbiju, severnu Makedoniju, Grčku i ko zna šta sve još.

    A kada se setim da su nas USA i EU pljuvali zarad idiotske ideje o "Velikoj Srbiji" dok sada zdušno podržavaju "Veliku Albaniju". Događa nam se sve to pred očima, polako ali sigurno. Čak i jadnom Šešelju sude za takvu ideju. Ja i dalje ne mogu da verujem da smo bili saveznici tokom Prvog svetskog rada. Za nešto manje od 100 godina postali smo neprijatelji sa saveznicima - Albanijom, a eto sada ćemo i sa USA, Francuskom, Velikom Britanijom...

    Dosta o politici, ni reči više o Kosovu.

    ReplyDelete