Thursday, April 24, 2008

Screw this!

Jebeš ovo. Kratko i jasno, jebeš ovo! Dostigao sam trenutak u svom životu kada mi se sopstveni život sveo na posao - hrana - posao - spavanje. I "hey friends this is fun, let it start all over again" - posao - hrana - posao - spavanje. I, zvanično - muka mi je od toga. Jednostavno, dođe mi da više nijedan projekat ne prihvatim i da sve oteram u pi*ku materinu, pa makar se to žestoko odrazilo na spisak klijenata i količinu prihoda koji ostvarujem. Kratko i jasno - prelilo je čašu. I vreme je da se okrene novi list.

Svaki dizajner / developer / programer se nađe u ovakvoj situaciji, siguran sam. Dragan je već pisao o tome krajem prošle godine, a izgleda da kaskam za njim jedno pola godine što i nije tako loše. Jer, kada te jednom taj momenat opizdi po glavi i kada doživiš katarzu, uvidevši koliko si se jebenom poslu posvetio, shvatiš da tvoj privatni život itekako trpi zbog toga. I shvatiš da nemaš vremena da se posvetiš završetku stana, provođenju vremena sa društvom, devojkom, sa dragim ljudima, da radiš stvari koje te ispunjuju, da voziš bicikl kada ti je volja, da ispoliraš auto kada ti se ćefne, da napraviš roštilj ako si gladan, da čeprkaš nešto što voliš a što te svakako ispunjava... E, bre - kupio sam 73. broj TopSpeed-a i nisam ga otvorio ni normalno! Moj omiljeni magazin... Pa dokle to doseže, ni sam nisam svestan...

Doduše, nisam u mogućnosti da sve ostavim momentalno. Imam projekte koje treba da pozavršavam i da ih skinem sa vrata i nadam se da će se to završiti do prvomajskih praznika, dakle do četvrtka, eventualno sledećeg vikenda. E, posle toga - marš. Svaki sledeći projekat se neće preplitati sa nijednim drugim. A kamoli sa više njih. Dosta je toga bilo

Kulminacija Popizditisa dogodila se juče. Poseta klijentu, iliti Ministarstvu Nauke RS. Kada mi je osoba koja je zadužena za - paz'te ovo - unos sadržaja na sajta - rekla sledeće:

A šta si ti mislio momak, da će ovo da bude med i mleko? Da će da bude lagano - samo dizajn templejta i to je to? Izvini molim te, ali ja nisam plaćena da menjam sadržaj na sajtu, već ti.

Izvinite, ja ne znam šta ste vi mislili, ali ja znam za šta sam ja plaćen.

Para na uši. Kao u crtaćima. Još da zna išta o dizajnu, to bi bilo odlično. Žena sa četrdeset i kusur godina mi prebacuje da ne znam da dizajniram. Ili da je to - kao što je u Srbiji uvreženo mišljenje - piece of cake posao. A naravno da zna da uradi copy-paste iz Worda u Joomla-u. I da zadrži vizuelno formatiranje teksta sa raznoraznim tagovima i tome slično. More... I naravno, zbog svega toga projekat još nije zaživeo. A meni ne pada na pamet da fizikališem i da trčim po tuđim stranama i da ih ispravljam, uz to radeći tuđi posao.

Podsetite me - ako se pohvalim da sam dobio fin posao za neku državnu instituciju - da sam magarac, nepopravljivi. Hvala vam unapred.


Ps. Jedva čekam da odem na nedelju dana na odmor krajem maja. Bosna, Zlatibor - here we go again. Bez laptopa, bez zajebancije. Screw that too...

5 comments:

  1. nekako se i meni cini da se odjednom web dizajn sveo na to da se jednostavno instalira joomla, nadje neki template na netu, samo promeni boja linkova i hedinga u css-u i okaci, a zatim se "delo" ocenjuje kao "odlicno, brate, super si to odradio; ajde i meni tako". pff... a i klijenti, oni misle da su dizajneri besposleni i da nemaju sta drugo da rade, nego da dopunjuju njihov sajt. koliko se meni puta desilo da uradim sajtic klijentu (sa sve j*benim backendom i uputstvom za backend) i on me pita "bato, a koliko ce da kosta da ti meni to dopunjujes?"... ugh. bljak.

    ReplyDelete
  2. Uh, muke zive.

    Mogli da napravimo "Skruv dis ring" po lokalnoj blogosferi koliko se toga nakupilo, i okacimo neki Adsense :)

    ReplyDelete
  3. Sasvim je verovatno da većina klijenata misle da je web design sličan pravljenju bureka. Malo kora, pomalo sira, ulja, umotaš i pustiš da se peče na 200C. Ima tu doduše i paralela - kora je "core" sistema, sir je CSS, pečenje je deployment, a pećnica je hosting. Još samo da na sajt klijent uspe da se umasti i voila. I vuk sit i ovce na broju.

    Milane, živa istina, verovatno bismo i zaradili žestoko na takvom ringu ;)

    Hvala bogu, sve je malko splasnulo zahvaljujući Uskrsu i nadolazećim prvomajskim praznicima pa i nije bilo hajke kao te prošle - proklete - nedelje.

    ReplyDelete
  4. Hm, Ministarstvo nauke. Potpuno te razumem. Nažalost, moram pomalo da pratim njihov sajt, ali je to nekad teško, jer nemaju hebeni rss feed. Opet, ne znam ko bi bio plaćen za to, ali ti verovatno znaš - da li će u skoroj budućnosti, odnosno u našem životnom veku, postaviti rss feed za konkurse, javne pozive, vesti i slično?

    ReplyDelete
  5. Hmmm... Đuro, nešto nisam siguran. U pitanju je Joomla i ona sigurno ima opcije za RSS feed. Pitanje je samo kako će je ljudi iz MNRS-a podesiti, tj. da li će tu opciju aktivirati ili ne.

    Ako imaju malo intuitivnosti, hoće. Ako ne... šta da ti kažem...

    ReplyDelete