Wednesday, May 28, 2008

Biciklista oboren

Kada danas nisam poginuo, nikada neću. Kratko i jasno, tim rečnikom. Evo, već dva dana idem biciklom na posao da bih izbegao popodnevnu vrevu i toplotu, kako se ne bih istopio prilikom ulaska u automobil i sedanja u kožni enterijer, a bez klime.

Elem, današnji događaj je zaista neverovatan a pogotovo kada se gleda iz ugla jednog diplomiranog saobraćajnog inženjera. Pretposlednja raskrsnica na dolasku na posao. Metalik siva Opel Astra Classic stoji na pešačkom, a vozač priča sa nekom devojkom. Koliko sam gestikulacijom razumeo iz daljine - pitao čovek za nešto. Devojka ode, auto krene napred, ja pogledam u semafor za pešake / bicikliste polako se približavajući (jedno 10-12km/h) i vidim zeleno. Usporim malo, a auto umesto da nastavi napred, krene unazad i...

...i pokupi me na pešačkom prelazu desnim delom zadnjeg branika. Srećom on je išao sporo, ja sam išao sporo, tako da sam samo spao sa bicikla, dva puta se dočekao na levi dlan i naravno, počeo iz momenta (kao pravi Srbin) da psujem iz sve snage. Inženjerski naravno...

Pa dobro čoveče, otkud se na raskrsnicu ide UNAZAD!?!? Jel' vidiš da mi je zeleni signalni pojam!
Pa... pa, crveno je bilo za moj pravac, pa rekoh da se vratim nazad...

Onda shvatim šta je čovek hteo da uradi. Pitao je za smer, dok je pitao semafor je izređao ciklus, i njemu je onda bilo crveno a pešacima i biciklistima zeleno. E, onda je čovek, potpuno inteligentno, odlučio da se vrati nazad. Istinu za volju, mene nije video, jer sam se približavao brže od njemu očekivanog (verovatno je gledao u levi i srednji retrovizor), a ni ja nisam očekivao da krene unazad. Tako da... ne mogu ga kriviti zato što me nije video, ali jakako mogu zato što je krenuo unazad kolima na raskrsnici.

Prošao sam ok. Ubijen u pojam, doduše, i sa jednom gadnom posekotinom na levoj potkolenici. Nažalost i moj dragi bicikl je imao posledice u vidu žestoko ogrebanog i blago iskrivljenog sica, i iskrivljenog kormana (ne same šipke, već pozicije) - to sam odmah na mestu ispravio. Ali sada moram da jurim novi sic, da se sa tim cimam... damn! Da ne komentarišem to što sam se žestoko iznervirao, i uprljan, blago kontuzovano došao na posao...

Pri ustajanju sa asfalta primetio sam da je Astra imala beogradske registarske tablice...

5 comments:

  1. А ништа без да га забибериш једном сасвим наивном алузијом на... београдске возаче.

    Иначе, из самог текста је већ било јасно да возач није из Новог Сада, али заиста ме занима зашто мислиш да је уз све то важна и информација да је из Београда (мада, БГ регистарско подручје је повеће и не укључује само град Београд)?

    ReplyDelete
  2. Успут, ја бих том возачу у сваком случају наплатио и седиште бицикла (кад је већ код нас веома тешко наплатити изазвану муку и стрес).

    ReplyDelete
  3. Ma to je zato sto mi iz BG stalno prozivamo Pabcevce zbog skaradne voznje ;)
    Goxxy, pa sigurno nece Pancevac u sred Panceva da pita za put :P
    I logicno da je Beogradski vozac, Pancevac bi samo nastavio kretanje kroz raskrsnicu iako mu je crveno :D
    A sad salu na stranu, koliko se ja razumem u ton film, biciklisti u nedostatku biciklisticke staze, treba da koriste kolovoz za kretanje, a ne trotoare i pesacke prelaze, za razliku od uobicajene prakse u Pancevu.

    ReplyDelete
  4. Vili je u pravu. Baš zato što Pančevce u BG-u prozivaju za najgore vozače ;) Bez razloga ili sa razlogom, ne interesuje me više - lično vozim 100x bolje od većine Beograđana, poštujući pravila saobraćaja. Pretpostavljao sam da vozač nije iz Pančeva, iako je bila moguća i druga pretpostavka - da Pančevac priča sa prijateljicom.

    Drage volje bih mu ja naplatio sic, ali nisam pogledao detaljno sve na biciklu. Osim sica, nikakvih većih oštećenja nije bilo.

    Uobičajena praksa u Pančevu, zato što samo Pančevo ima dosta biciklističkih staza postavljenih direktno uz trotoar. Valjda smo se zato i odvikli od vožnje kolovozom.

    I nevezano za tu praksu, čovek je mogao tako da pokupi i pešaka, a ne samo biciklistu, mada mislim da bi pešak tada bežao glavom bez obzira - što dalje od branika.

    ReplyDelete
  5. you forgot one thing... a to je da bicikl ne možeš da voziš po biciklističkoj stazi - zbog:
    1) pešaka na biciklističkoj stazi
    2) motociklista na biciklističkoj stazi
    3) loših staza
    4) automobila parkiranih na staze

    meni se isto dešava, iako sa strelišta idem biciklom do etš, moram da prođem kroz grad (i eventualno poginem), jer su idioti iz jkpa ili čega već razrovali ceo taj deo između strelišta i etš...

    ReplyDelete