Tuesday, May 20, 2008

You stink!

Inače sam jako tolerantan... odnosno, da ne preterujem isuviše - umem da budem baš tolerantan i da trpim što-šta na svoju štetu, do mazohističkih razmera. Samo ću vam navesti primer koji iz dana u dan trpimo na poslu. Kolega se ili ne kupa, ili ima nekih zdravstvenih problema, ili pak kratko i jasno - smrdi iz nekih fizioloških (ili socioloških) razloga. E, to ne bi bio problem da se desi jednom u nedelju ili dve - pa svi se ponekada zbog nervoze ili toplote oznojimo, pa se malkice osećamo nelagodno. I u mirisnom smislu naravno.

Odorant...

Preuzeto sa www.cartoonstock.com


Ali ovo prelazilazi granicu mašte i granicu izdržljivosti. Čovek koji u ponedeljak dođe na posao, a smrdi cele nedelje i svake nedelje, pa sve do petka (petak postaje neizdrživ i najomraženiji dan za projekte sa njim) - postaje prepreka svima u firmi. Niko ga ne želi u svojoj okolini, a ja iz protesta u poslednje vreme ustajem kada dođe u moj boks da priča sa kolegom. Postaje toliko neizdržljivo, da ili začepim nos ili ustanem i odem.

Pitanje je - reći mu ili ne? Ukazati na ovaj problem, jer se definitivno ovome mora naći rešenje - ili okretati glavu u drugu stranu (kako od mirisa, tako i od problema). Ne mislim da je ovo problem koji lično treba da rešavam, jer za to postoje više instance. Uostalom, već se dosta ljudi žalilo kod šefice na ovaj problem, međutim on i dalje ostaje aktuelan. Čovek o kome se radi je jako pametan, iako malo arogantan, ali bitan za razvoj projekata na kojima se radi. Da li je i njoj blam da mu kaže, kao što i jeste većini nas (u poslednje vreme ga većina ljudi podjebava na ovaj račun) - ali ovakvom problemu ne treba okretati leđa. Nemoguće da je mir u kompaniji (a sumnjam da ima mira, ako ima neprijatnog mirisa širom cele firme) napravljen time što mu se ništa ne govori.

Ali pošto postaje nemoguće raditi u takvim uslovima - Jovane, smrdiš. Ako ovo čitaš, idi i okupaj se ili idi kod lekara i reši problem, molim te! Zarad dobrobiti svih nas...

11 comments:

  1. kolega iz Bg kanc koji je na vreme pobegao20 May, 2008 18:29

    Haha, Goxxy stvarno si lik :))

    ReplyDelete
  2. hah, isto i kod mene... sa tim što idem u školu i imam ortaka koji je neviđena srbenda, ili "pravi patriota" , i to je osoba koju ne čovek jednostavno ne želi ni da zamisli (obožava beli luk, velju ilića i dražu mihajlovića). elem, on na časove dolazi uglavnom prašnjav i zardljan i sav u nekom random stanju (leva patika roza, desna plava). osim što čovek smara za zlatni pehar kupa uefa i što dolazi takav kakav dolazi, on i smrdi, i to najviše zbog belog luka, a zatim i zbog svega...

    srećom, pa ga profesori teraju sa časa...

    ReplyDelete
  3. ja sam vala rekla. peri stvari malo češće i povedi računa o higijeni. ljutnula se, al mi je život manje komplikovan...
    mislim da treba da mu se ukaže na problem. ne blamiranje pred svima, već diskretno, al da ukapira.
    a to ko će da mu kaže... kao neću ja da budem taj, neka to uradi neko drugi... pa ako ti nije stalo, onda trpi. braaateee. a postoji i taj problem licemerja gde ga ogovarate iz leđa i sve...
    samo iskreno i taktično koliko je moguće :)

    ReplyDelete
  4. E, vala svaka cast!
    I nadam se da cita tvoj blog!!!

    ReplyDelete
  5. 007, jesi li to ti? :D Blago li se tebi...

    @Neondragon - kombinacija beli luk + crni luk + alkoholna pića mi je vrhunac. Sreća, to sam izbegao. Plaćanja u PTT-u više ne obavljam već preko interneta, a u šalterima pošte je bila izuzetno povećana koncentracija takvih ljudi.

    @Natty - pokušao ja diskretno, malkice indirektno - ali ništa. Čak se sada ponekad dešava da je ponedeljak gori dan od petka. I pošto niko neće ništa da uradi povodom toga, evo mog vapaja... Kako Monika reče - nadam se i ja da će pročitati.

    Ja da pravim neravnotežu u firmi i ne-daj-bože meni neko prebacuje da se ta osoba oseća loše (a realno, oseća se - mirisno - loše) zbog mojih komentara ili direktnih prebacivanja - neću. Neka viša instanca to rešava. Za to je i zadužena. Ali ne, i ona je u kancelariji sa klima uređajem gde njegov "odorant" ne dolazi u kontakt sa njenom okolinom ;) Pa valjda, ne ugrožava zdravlje i čulo mirisa... a bogami i vida.

    A licemerje... pokušali smo i glasnije, da nas čuje. Ali se izgleda trudi da ignoriše. Iako je čovek inteligentan, džabe - ja se nerviram svaki put kada treba da radim sa njim. Ubija mi koncentraciju taj "miris".

    ReplyDelete
  6. Nemanja Terek21 May, 2008 12:45

    Vidi Goxxy,

    to je dobrim delom problem i kompanije. Ozbiljna kompanija takve stvari ne toleriše. To ti je sasvim jasno.

    Postoje kodeksi oblačenja, ponašanja itd. U takvoj situaciji praktično je nemoguće imati takav problem.

    Ako ga ipak ima, treba slediti primer ove beogradske firme ups. kompanije. Dozvolićeš mi da primetim da se firme i kompanije razlikuju po načinu na koji pristupaju rešavanju problema (kako poslovnih tako i svih drugih)...

    Evo dobrog primera:
    http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=02&dd=26&nav_id=286609

    ReplyDelete
  7. Nemanja Terek21 May, 2008 12:55

    ne mogu da verujem,

    adresa linka je prebacena u velika slova (los blog) i sad ne moze da se otvori....

    http://www.b92.net/info/vesti/index.php?
    yyyy=2008&mm=02&dd=26&nav_id=286609

    evo ga ovako u dva reda... pa spojte sve u jedan i dobicete adresu :-)

    izvinjavam se zbog cak 3 comment-a, necu vise - NAJKE MI! :-)

    ReplyDelete
  8. Skroz dobar prilog, prosledi ga sefici, mozda smogne snage i hrabrosti da nesto preduzme.

    ReplyDelete
  9. Ja mislim da treba da predlozis sefovici da mu da otkaz,jer mislim da si ozbiljno ugrozen.Mislim da je ovo bio pravi nacin da pomognes kolegi a mozda on nije ni zasluzio da mu se pomaze.Koga je briga sto je on pametan.Jedno lincovanje bi ovde pomoglo.

    ReplyDelete
  10. Ne radi se ovde o javnom linču (trebam li da napominjem da su se ljudi sa takvim higijenskim problemima u vojsci ćebovali?), a još manje o davanju otkaza. Radi se o problemu koji je prisutan, a niko se ne trudi da ga rešava, a ponajmanje persona o kojoj se i radi. Svi ga ignorišu, svi se prave da problema nema a ovamo pričaju o tome čim se kolega okrene i ode.

    Niko ne spori da je pametan, svakako da jeste, ali neke stvari se ne mogu izbegavati i ignorisati. Čoveku treba pomoći, kakav god problem imao. U njegovom slučaju, pogotovo, jer je itekako pametan i doprinosi samoj firmi i timu. Bilo bi bolje svima, pogotovo njemu. Ali opet, nije na meni da te probleme rešavam, iako sam ih već ukazivao šefici.

    ReplyDelete