Monday, January 12, 2009

Dvajes'devet prijatelja za nekoliko sati

Ne, nisam bio na nekom okupljanju gde mogu da upoznam super-interesantne ljude.

Ne, nisam bio u društvu koje je toliko zainteresovano za mene da jednostavno svi žele da me upoznaju.

Uostalom, nisam ja ni toliko interesantan da se svi mogu tako "instant" sprijateljiti sa mnom. U čemu je fazon?

Facebook, proklet bio. Naravno, mora da postoji caka i objašnjenje zašto sam odjednom na servisu kojeg sam izbegavao i bežao kao đavo od krsta. Ima, svakako. Jednostavno, znajući koliko ljudi se navuklo na to (a nisu online 24/7) i koliko vremena provedu na Facebook-u (čitaj: straće) sumnjao sam u to da ja mogu da budem imun ako se prijavim na to. Stoga se nisam ni prijavljivao - izbegavao sam maksimalno tu reč i taj link i kada god je neko spominjao Facebook, zaklinjao sam se da me tamo neće videti. Uostalom, koji će mi to kada me ima na Linkedin-u, Flickr-u, YouTube-u, Cardomain-u, Blogger-u, a imam i sopstveni sajt (godinama ne updateovani). Ima li stvarno potrebe? Da li može neko da me ne pronađe - pored silnih linkova i sajtova gde otvoreno stoji moje ime i da li je zaista preko potrebno imati i Facebook nalog???

Slika na profilu, preznojavam se zbog same činjenice da sam na Facebook-u!


Odgovor je: nije potrebno. Jer svi ti online prijatelji su ustvari: rodbina, kolege, drugari iz srednje, osnovne, sa faksa, ljudi koje lično znaš od negde... Pravi prijatelji - retkost. Dakle, još jedan servis koji će učiniti da vaš život postavite potpuno online. Nema potrebe da ga segmentirate na više mesta (kao što sam ja) već stavite sve lepo na jedno mesto i živite taj online život na jednom mestu - online. E, neću vala!

Neću vreme da gubim online na Facebook-u. Imam i previše obaveza, i previše sajtova, i previše servisa gde me ima, Facebook će samo biti još jedan od segmenta. Neće biti centrala i ne može da bude centrala. Ima i razloga za to - to je da sav postavljeni sadržaj postaje dostupan svima za distribuciju (recimo video, slike i ostalo) i da copyright ostavljate Facebook-u. Verovali ili ne, tako je. Uostalom, dovoljno je reći da od sinoćnjeg prijavljivanja do jutros - stiglo mi je 30-ak emailova sa raznoraznim potvrdama i boga pita čega... Šta li će tek biti kada krene spam???

Ipak, ima i nekih dobrih stvari taj Facebook. Pored svog pljuvanja i svih negativnih stvari koje jakako idu na nerve, postoji pozitiva. Postoji grupa Ratkovići gde su se stacionirali skoro sva mlađa rodbina iz Pančeva (sa tendencijom porasta i van Pančeva), povezao sam se sa prijateljima koje godinama nisam video ni čuo (a nemam ni njihov telefon, mail, preselili su se i slično). Sigurno je da ima još ljudi koji bih mogao da znam, grupa koje bi me zainteresovale, ali to je mala korist - a mana ima puno, već sam ih naveo. I samo sam zagrebao površinu, stvar je tek počela da se razvija... Ostaje samo da se pokušam distancirati na najbolji mogući način a to je da ne posećujem taj servis toliko često koliko sam navikao sa drugim servisima. Mislim da nema potrebe.

Ps. Broj prijatelja se sa 29 povećao na 34 od kada sam počeo da pišem ovaj post, pa sad vi vidite kako se to razmnožava! Damn!!!

No comments:

Post a Comment